Wednesday, October 30, 2013

Tavuklu Kerevizli Noddle Corba


tavuklu kerevizli noddle corba 1


Merhaba



Hasta bir haftasonu gecirdik ailecek, once

ZipZip, ardindan bizler, siraladik

oyle derler ya;

hasta olunca da insan agir yemek yerine soyle sicak corba araniyor, gurbette olmanin verdigi bir huzunle, cunku kapini calip bir tas corba getirecek kimsemiz yok, kendi corbani kendin yapacaksin hasta olsan bile ...



Bende bu corbayi yaptim, herzaman severek iciyoruz cunku, saglik ve sifa olsun dedim hepimize.



Malzemeler :



1.5 su bardagi dogranmis kereviz sapi ( kucuk olacak)

1 su bardagi dogranmis havuc

1 adet kuru sogan

2 dis sarimsak

yarim tavuk gogsu

3 yemek kasik tereyag

1 su bardagi noddle

tuz

limon

4-5 bardak su



Nasil mi Yaptim?



Bu corbayi bu ulkede ogrendim, bizde kereviz saplari pek

kullanilmiyor, bu ulkede de kerevizin kokunu bulmak sorun,

buldugumuzda da epey pahali oluyor, genelde saplari tuketiliyor,

cig yeniyor cogunlukla.

Tereyagimi tencereme koydum, uzerine kucuk dogradigim tavuk

goguslerimi ilave edip karistirarak rengi degisene kadar bekledim,

sonra kuru soganimi ilave ettim, ikisini birlikte cevirdikten sonra

suyumu ilave ettim, dogranmis sebzelerimi de koyup tenceremin

kapagini aralik biraktim, kereviz ve havuc pismesine yakinda noddle

ilave ettim, tuzunu doktum.

Biraz kaynadiktan sonra ocagi kapatip, tencere kapaginida kapattim.

Servise cikarirken yanina bol limonla inanilmaz guzel geldi bu hasta animizda.

Afiyet Olsun.



Zeynep T.



No comments:

Post a Comment