Sunday, October 27, 2013

Karnabahar Çorbası



karnabahar corbasi 1
Cici tatilleriniz olsun efendim :)



Şuan okumakta olduğunuz yayının, benim için farklı bir yeri olacak bir süre.


Neden mi?



Anneciğim ile harıl harıl temizliğe daldığımız şu cumartesi gününde, belimi boynumu azıcık dinlendirmek amaçlı temizlik sonunda biraz istirahate çekildim.


Dinlenirken de, bilgisayarı açtım.

Tarif arşivinde ne var ne yok diye göz atarken, bugün için hiç bir şekilde post yayınlama gibi bir düşüncem olmadığı halde, baktım ki benim parmaklar karnabahar çorbası tarifinin fotoğraflarını düzenliyor.

Hiç ses etmedim.

Bakalım sonu nereye varacak..

Fotoğrafları düzenledi, malzeme listesi, tarifin anlatımını yazması falan derken, bir baktım ki tarifin tüm işi bitmiş :)

"Ee Gizemciğim, sen şimdi bunu yayınlamasan olur mu hiç?" dedim ve yayınlamaya karar verdim.



Şimdi haklı olarak diyeceksiniz ki, "ee bunda çok farklı olan durum nedir?"




Sebebi şudur ki; ben, bir post yayınlamadan önce ne yazık ki kırk saat önceden kafamda plan yaparım, fotoğrafları şöyle düzenle, yazısını şöyle yaz, şu fotoğrafları kolajla vs.. 


Kısacası saatler hatta 1 gün öncesinden kırk kere plan yaparım bir post için. (Biliyorum, hiç iyi bir huy değil bu kadar:( )

İlk defa doğaçlama bir şekilde, hiç düşünmeden taşınmadan hatta post yayınlama fikri bile aklımın ucundan geçmezken, baktım ki çoktan hazırlamışım bile :)

Ve anladım ki, kafam en rahat olarak hazırladığım yayın bu olduğu için, bu taktiği sık sık uygulamaya gayret göstermeliyim (İnşaAllah! :) )



Bir başka farklılık da, bu çorbanın yapım aşamasına dair hiç bir fotoğraf yok.


Çünkü kendisi, sitedeki brokoli çorbasının aynı yapım aşamalarından oluşuyor.

O nedenle, yapım aşamalarını görmek isteyenler, brokoli çorbası tarifine tıklamaları yeterli olacaktır.





 Malzemeler:



  •  Yarım karnabahar demeti


  •  2 adet havuç


  •  1.5 türk kahvesi fincanı un


  •  2 su bardağı süt


  •  2 yemek kaşığı tereyağ


  •  4 yemek kaşığı sıvıyağ


  • Yarım demet dereotu


  •  1.5 litre sıcak su


  •  Karabiber


  •  Tuz


Yapılışı:





  1. Karnabahar ve havuçları, ufak ufak doğruyoruz. (Robottan da geçirebilirsiniz ama elde doğramak her zaman daha iyidir.)


  2. 4 yemek kaşık sıvıyağ koyduğumuz tavada, doğradığımız havuç ve karnabaharı biraz kavuruyoruz. Bunu yapmamızın nedeni, kavrulan şeylerin lezzeti daha hoş olduğu için, çorbamıza sebzeleri çiğden atmak yerine, hafif kavurarak ilave edeceğiz.


  3. Çorbamızı yapacağımız tenceremizde tereyağını eritiyoruz. Unumuzu kavuruyoruz.


  4. Kavurduğumuz unumuza, sıcak suyumuzu yavaş yavaş döküyoruz vebir yandan da bir el çırpıcısı ile hızlıca çırpıyoruz ki unumuz topaklanmasın.


  5. Kavrulan havuç ve karnabaharımızı ilave ediyoruz, karabiberini atıp, sütümüzü de koyduktan sonra, kaynamaya bırakıyoruz. 


  6. Kaynadıktan sonra tuzumuzu atıyoruz.


  7. Kapatmaya yakın, ince ince kıydığımız dereotumuzu koyup, bir kaç dakika daha kaynattıktan sonra altını kapatıyoruz.

NOT: Eğer çorbanız koyu olursa, biraz su ilavesiyle açabilirsiniz.


karnabahar corbasi 2

Ahh bu enfes çorbadan birazcık olsun tattırma imkanım olabilseydi her birinize keşke...

Teknolojinin o günlerini de görmek nasip olur inşaAllah :)



Afiyet şifa olsun bu soğuk kış günlerinde efendim...


No comments:

Post a Comment