Sunday, October 27, 2013

KAZDAĞI ÇORBASI



kazda i corbasi 1


Arkadaşımın giydiği kazağı beğeninde nereden aldığını sordum


O adamdan dedi


Hangi adamdan dedim 


O adam işte dedi


Hangi o adam kız dedim 


Hani varya o adam ordan dedi


Nerde var o adam, o adam kim dedim.


O adam mağazası yok mu işte ordan dedi...


Meğer O adam mağaza ismiymiş iyimi :D 






Dün gece korku filmi'nin devamı vardı bizim burda, bu sefer bir saat önce başladı :) 


Hava da soğudu iyice, dün öğlenki bahardan kalma günün yerinde yeller esiyor şimdi...


Hal böyle olunca da sıcak çorbalar baş tacı oluyor sofraların...


O yüzden bende kazdağı çorbasının tarifyle geldim bugün:) 


Aslında çok önceden yayınlanması gerekiyordu ama sırasını diğer tariflere verince bugüne kaldı...


İyi de oldu...


Günün anlam ve önemine uygun olmuş oldu yani :) 






MALZEMELER:






2adet tavuk but ( göğüste kullanabilirsiniz ) 


2 adet sivri biber


2 adet domates


1 çay bardağı nohut


1 çay bardağı börülce( ben ispir fasulyesi kullandım) 


3 kaşık tarhana 


1 kaşık domates salçası 


2 kaşık tereyağ 


Tuz 






YAPILIŞI:






 Bakliyatları bir gece önceden suda bekletip, ertesi gün haşlayın.


Tavuk etlerini tencereye alıp üzerini geçecek kadar su koyup haşlayın...


Tavuk suyunu ayırıp, etlerini didikleyin yada küçük küpler halinde doğrayın.


Domateslerin kabuklarını soyup ince ince doğrayın.


Sivri biberlerin çekirdekli kısımlarını çıkartıp ince ince doğrayın.


Tereyağını tencereye alıp domates ve biberleri ekleyip kavurun.


Ardından tarhanayı ve salçayı ekleyip kavurmaya devam edin.


Sonrasında diğer malzemeleri ilave edip bir iki karıştırın.


Tavuk suyunu ilave edip tuzunu ayarlayın ve çorbayı pişmeye bırakın.


Çorba sulu kaçtıysa 1 kaşık unu çok az su ilavesiyle açıp çorbaya ilave edin ve bir taşım kaynatın.


Sıcak servis yapın.


Afiyet olsun



No comments:

Post a Comment