Wednesday, October 30, 2013

Brokoli Çorbası


Sabah tam çıkıyorum annem arada bir şeyler söylüyor,bende o arada size brokoli çorbası yapacağım diyorum arada tamamlar kaynadı eee akşam eve geldim annem çorba yapmış neyse sabır çektim sabır sabır:)

Ertesi gün yaparım dedim oldumu dersiniz hayır, ama ismihan teyze(misafirimizdi onun için yapıldı bu çorba:))gitmeden birgün(yani 2 gün sonra) önceye yetiştirdim ve yaptım azmin zaferi:)

Sonuç nedir çok beğendiler 2 kase içtiler.

Hatta çok baskı yaptım bakın benim kendi başıma yaptığım bir şey,doğru söyleyin benim mucitliklerimden dedim onlarda karşısında 2.kaseyi bile istediler o kadar beğenmişler:)

Malzemeler:

1 paket brokoli

5 su bardağı su

2 su bardağı süt

1 havuç

1 soğan

3 çorba kaşığı zeytinyağı

1 çorba kaşığı tereyağı

Tuz

Yapılışı:

Soğanı yağda biraz kavurun,brokolileri elinizde biraz bölerek içine atın havucuda sonrasında koyun yaklaşık 5 dakika daha kavurun orta ateşte.

Sonrasında ise suyunu ve sütün bir bardağını koyun tuzunuda ekleyin ve sebzelerin iyice yumuşamısını sağlayacak kadar ocakta pişsin.

Pişen çorbamızı sonra blendırdan geçirin ve tekrardan ocağa alıp içine kalan bir bardak sütü daha koyup kaynamasını bekleyin bir iki taşım kaynatıp altını kapatın.

Sonra tereyağınızı ayrı bir yerde eritin ve çorbanızın üzerine gezdirin.

No comments:

Post a Comment