Wednesday, October 30, 2013

Semizotu Çorbası


bu çorbaya valla başta önyargı ile yaklaştığım doğru

yani olurmu olmaz mı derken cesaret ettim yaptım.

iyide şimdi tadına nasıl bakıcaz birde o var

şimdi diceksiniz ki amann zeynep anma büyüttün bir çorbanın tadına böylemi bakılır

yeniliklere pekte açık olmayan ben evet başta herşeye önyargılı yaklaşıyorum

gözümde büyütüp büyütüp içinden çıkılmaz bir hale sokuyorum

sonunda kaşığın ucuyla baktığım çorba 2 kase içilerek sonlandırıldı

en kısa zamanda koca bir tencere daha yapılcak

işte malzemeler

yarım demet semizotu(güzelce yıkandı ayıklandı)

1 kuru soğan

1 diş sarımsak

3 kaşık yoğurt

1 kaşık un

 tuz

önce sarımsak ve soğanı küp küp kesip az yağda kavurdum

içine ayıkladığım semizotlarını atıp yaklaşık 4 su bardağı suyu ilave edip kaynattım

içine ayrı bir kapta un ve yoğurttan yaptığım terbiyeyi ilave ettim

güzelce karıştırdım blanderdan geçirdim

tuzunu ilave edip 5 dakika daha kaynattım ve servis ettim

bu arada minik bir not

yoğurtla unu terbiye ederken 1 su bardağı daha sıcak su ile karıştırıyorum

böylece un topaklanmıyor

yoğurtta kesik kesik olmuyor

afiyet olsunn...


semizotu corbasi 1



No comments:

Post a Comment