Saturday, October 26, 2013

Şafak çorbası




safak corbasi 1




Bir kaç gündür blogumla ilgilenemedim. Sizlerle görüşemedim.


Çok uzun zamandır arkadaşlık ve dostluğun iç içe geçtiği,  güzel , kötü, neşeli, hüzünlü her şeyi ailece  paylaştığımız  can dostlarımdan birini kaybettim.


Ölüm acısının soğuk yüzüyle karşılaşmak, çocuklarının ve ailenin kaybını görmek nasıl zor ve tarifsiz bir duygu. Söylenecek sözlerin olmaması, duyguların anlatılamaması nasıl da acı veriyor. Elbette biliyorum ki, ölümün karşısında,yanlarında olup, acıyı paylaşmaktan başka yapılacak hiçbir şey yok. Ben de ancak bunu yapabildim.






Dilerim gittiği yerde huzurlu ve mutlu olur.






İçimizi ısıtmasını ümit ettiğim Leman Cılızoğlu' nun yemek kitabından tarifini aldığım şafak çorbası ile sizleri baş başa bırakıyorum.






Malzemeler


2 yemek kaşığı un


2 yemek kaşığı yağ


½ kg. domates


1 lt et suyu ya da su


2 adet yumurta sarısı


1 su bardağı süt


Tuz


Bir tutam sevgi






Yapılışı


Yağla unu tencereye koyun ve orta hararetli ateşte pembeleşmeden kavurun.


Domatesleri iri parçalar halinde ilave edin, et suyunu ekleyin.


Domatesler ezilinceye kadar pişirin. Pişince süzgeçten başka bir tencereye ezerek ( Ya da rondoyla) geçirin.


Tekrar ateşe koyun.


Tuzunu ekleyin. Bir iki taşım kaynadıktan sonra, ayrı bir yerde yumurta sarılarını çırpın, sütü ekleyin, karıştırın.


Kaynayan çorbadan biraz bu karışıma ilave edierek, ılıştırın ve çorbaya tamamını ekleyin.


Sürekli karıştırarak çok az pişirin ve ateşten alın.


Servis yaparken istenirse kaşar peyniri rendesi konabilir.


Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment