Thursday, October 31, 2013

OVMAÇ ÇORBASI


ovmac corbasi 1

Benim gibi yaz-kış hemen hemen her akşam evinde çorbası eksik olmayan,zaman zamanda farklı arayışlara girenlerdenseniz,bu çorbayı gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim.

Çekmecelerimi düzenlerken bulduğum Oktay Usta Ramazan lezzetleri kitapçığından aldım asıl tarifi.Kendime göre biraz değiştirdim.İlk denemeye rağmen sonuç harikaydı.(içindeki hamur,tereyağı,ve yoğurt insana mantı yiyormuş hissi veriyor)

OVMAÇ ÇORBASI

Malzemeleri :

-1 yumurta (sarısı hamuru,akı terbiye için)

-1 su bardağından bir parmak eksik un

-yarım yemek kaşığı tereyağı

-2 diş sarımsak

-1 kase yoğurt

-biraz tuz

-6,5 su bardağı sıcak su

-1 çaya bardağı kadar soğuk su(hamur için)

-1 bardak etsuyu(ben evde hazırladığımdan kullandım)

-Biraz nane

Hazırlanışı :

1-Tencereye kaynamış suyu,etsuyunu,tereyağını ve sarımsakları ilave edip birlikte kaynatıyoruz.

2-Karıştırma kabına yumurtanın sarısı,tuz,su ve azar azar un ilave ederek minik hamurlar elde ediyoruz.(benim zaman kısıtlı olunca hamurları biraz iri yuvarladım.)

3-Tencerede kaynayan suyun içine hamur parçalarını ekliyoruz.

4-Çorbanın terbiyesi için karıştırma kabına 1 kase yoğurdu,üzerine 1 kaşık un,yumurta akı ve biraz su ilave edip iyice karıştırıyoruz.

5-Tenceredeki sıcak sudan terbiyeye biraz su ekleyip tekrar karıştırıyoruz.Yoğurtlu terbiyeyi tecereye aktarıp.10-15 dakika kadar kaynatıyoruz.(çorba pişerken 2 diş sarımsağı tencereden alıyoruz)

6-Üzerine terayağ ve naneden karışım hazırlanabilir(ben çorbanın üzerine yağlı karışım tercih etmediğim için kuru nane kullandım)

Afiyet olsun

No comments:

Post a Comment