Tuesday, October 29, 2013

KÖY EKMEĞİ , MANTAR ÇORBASI VE TURP OTU SALATASI



koy ekme i mantar corbasi ve turp otu salatasi 1


sabah sabah kahvaltılık bi tarifle karşılamak isterdim sizi ancak sıcak bir çorbayla ,hazır olan ama evde yapılarak hazırlanan köy ekmeği ve şu sıralar egede bolca çıkan turp otu salatasına da hayır demezsiniz herhalde.....

kaşığınızı çatalınızı alında gelin bugün.....hafif bir yemek yiyelim akşam.....

havalar ısınmaya başladı ama özellikle bugünlerde kaloriferlerin ara ara yanmamasından dolayı evde kışdan beter soğuk yaşıyoruz......

sinangil unun köy ekmeğini denemeiştim bi ara.....gerçekten köy ekmeği tadında..ekşi hamur mayası ile mayalanmış bir tadı vardı.....dolgun bir lezzet.......evde bişeyler yapmak çok zevkli..ekmek ,yoğurt,konserve gibi yiyecekleri evde yapmayı çok seviyorum..insana huzur veriyor....

yapılışı.....


  • üzerinde tarifi yazıyor zaten....

  • unu  belirtilen ölçüdeki su ile yoğuruyoruz.....ve mayalanmaya bırakıyoruz.

  • sonra pişireceğimiz kalıba alıyoruz.ben tepsiye uzun ekmek şekli verdim...bu şekildede kabarması için bekliyoruz.

  • hamur iki katına çıkıyor...

  • üzerine bıçakla çizgi atıp 220 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz...

  • pişirme yöntemi yazdığı için çok açıklama ekleyemedim.......

  • tavsiye ederim.nefis oluyor.......

TAVUK SULU MANTAR ÇORBASI


koy ekme i mantar corbasi ve turp otu salatasi 2


hayatımda ilk kez mantar çorbası yaptım...sade sütlü çorbaları bizimkilerin içmeyeceğini düşünerek devreye tavuk suyu girdi yine....mantar çorbasını içeceklerinide pek sanmıyordum ama hep aynı çorbaları yapmakta istemiyorum.....

ben tam bir mantar delisiyim....çok severim..ama benim dışımdakiler sadece közlemesini seviyor...o yüzden çok pişiremiyorum.....

bu çorbayıda misafirlerime yaptım.büyükler severek içti ama küçükler burun kıvırdılar:)) onlardan farklı bir harekette beklemiyordum zaten:) yeseler şaşardım......

malzemeler....


  • 400 kültür mantarı

  • 1 lt tavuk suyu + 1 su bardağı sıcak süt

  • 1 dolu yemek kaşığı un

  • zeytinyağı,tuz, bir tutam dereotu

yapılışı...


  1. mantarlar küçük küçük doğranır....

  2. tencerede yağda kavrulur......suyunu bırakıp çekerken,

  3. un eklenir unun kokusu çıkana kadarda kavrulur....

  4. üzerine tavuk suyu eklenir....

  5. mantarlar piştikten sonra süt ve dereotu eklenir..bir taşım daha kaynatılır..

  6. afiyet olsun..

not...


  1. tavuk suyu kullanmayabilirsiniz....normal su ilede güzel olacağına eminim..

  2. tavuğun yağını düşünerek mantarları kavuracağınız yağı ayarlayın.veya kavurduktan sonra yağını süzdürün....

 TURP OTU SALATASI


koy ekme i mantar corbasi ve turp otu salatasi 3


turp otu egede sıkça kullanılan bir ot..egede her ot yeniyor zaten.....bende bu durumdan gayet memnunum.....özellikle annemin gelip bana çeşit çeşit ot yemekleri yapmasını istiyorum..ben otları tam olarak tanımıyorum ve nasıl pişirildiğini de bilmiyorum...

turp otu çok faydalı tabiki diğer çoğu ot gibi....

FAYDALARI ;

* Böbreklerdeki mikropları öldürür.

* Kum taşlarının dökülmesine yardımcı olur.

* Karaciğeri kuvvetlendirir.

* Karaciğer şişliğini indirir.

* Sarılıkta faydalıdır.

* Safra taşlarının düşürülmesinde yardımcı olur.

* Romatizma, siyatik, lumbagoda faydalıdır.

* Astım ve bronşitte faydalıdır.

* Öksürüğü keser.

* Kabızlığı giderir.

* Dişetlerini kuvvetlendirir.

* İdrar söktürür.

* Yatmadan önce bir bardak turp suyu içilirse, rahat bir uyku sağlar.

*TURP OTU: Turpun yapraklarından elde edilen, haşlanıp salata olarak yenildiği gibi kavrulup üzerine yumurta kırılırak da yemeği yapılabilen bir bitkidir. Oldukça yararlı olan turp otu içerdiği uçucu yağlardan dolayı canlandırıcı, sinirleri teskin edici, ağrı dindirici özelliklere sahiptir.

bu sayfadan aldığım bir bağlantı.....

biz hiç haşlamadan yağlayıp limonlayıp yedik.....ama haşlanarak yapıldığını gördüm.... ilk fırsatta onu denemek istiyorum.....

bu tip otlara kırmızı pul biber çok yakışıyor..mutlaka tavsiye ederim......

bu haliyle bile çok güzeldi......

yapılışı......


  1. turp otları iyice yıkanır....

  2. üzerine limon sıkılır.

  3. zeytinyağı gezdirilir...

  4. ve pul biber çok yakışır.....



koy ekme i mantar corbasi ve turp otu salatasi 4


No comments:

Post a Comment