Monday, October 28, 2013

Dolabtan çıkan sebzelerle çorba



dolabtan cikan sebzelerle corba 1 


Dün Tijen ablanın yazısını okuyunca bende kendimi mutfakta buldum hatta ona da yazdım.Açıkçası onun o anlatımıyla hele sebze ile arası iyi olmayan ya da diyetle işi olmayanda kendini çorba yaparken bulabilir mutfakta.Tijen ablanın söylediği gibi sağlıklı birşey yapmaya çalıştım kendimce ama ne kadar oldu bilemem.Çünkü gördüğünüz gibi üzerine 1-2 tel dil peyniri ekledim ama sadece ve sadece  2 çorba kaşığı zeytinyağı var.


Tijen ablaya ve incelmek için güzellikler yapan becerikli hatunlara çok ama çok teşekkürler!






Önce 1 küçük kerevizi,1-2 orta boy patatesi ve 2 havucu rasgele doğrayın ve biraz su eklediğiniz tencereye pişirmek için koyun.Onlar hafif yumuşamaya durunca yaklaşık 1 demet kadar maydonoz,6-7 sivri biber,5-6 adet pırasanın kök kısmı(yani beyaz kısmı),2 diş sarımsakta ekleyip hepsini yaklaşık 6-7 dakika daha kaynattıktan sonra altını kapadım.İlk kaynarlığı gidince de blendırdan geçirdikten sonra 2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı da ekledikten sonra çorba hazır oldu.Servis edildiği zaman da üzerine  memleketten gelen dövülmüş domates kurusundan az serpip çok az da dil peyniride ekledikten sonra cidden afiyetle içtim.











  • Küçük bir itiraf:Açıkçası maydonozun kokusunu hissediyordum pişerken acaba güzle olmaz mı diye bir korkum vardı ama cidden nefis olmuştu!Maydonoza yeni yeni alışıyorum mazur görün çocukluğumda çok suyunu içmekten kalan bir antipati.











No comments:

Post a Comment