Saturday, August 10, 2013

Senin Çorban Hangisi?


Bana hiç yemek olmasın, çorba olsun. Öyle seviyorum çorbaları. Kayınvalidemin yaptığı düğü çorbasını çok severim. Salçalı, soğanlı, yeşil biberli, ince bulgurla pişirdiği bir çorbadır. Yaman da bayılır. Bir de erişteli yeşil mercimek çorbası yapar, bol naneyle, taze soğanın yeşil saplarını da ekler. Nefis olur. Ben de yayla çorbasını pirinç yerine ince veya kalın bulgurla pişiriyorum. O da çok güzel oluyor. Ama bundan 2 yıl kadar önce lezzet dergisinden öğrendiğim bir çorba var, adeta favorim oldu. İçinde soğan gibi uğraştırıcı malzemeler olmadığından yapması çok pratik. Tadı da sanki soğan varmış gibi lezzetli oluyor. Tarifi linkleyerek buraya aktarayım. Mutlaka deneyin. Tereyağ konduğu için et suyu kullanmasanız da olur. Bir de çocuklar çok seviyor. Yaman kırmızı mercimekli çorbaları yemezdi, sadece mercimek köftesi sayesinde yemesini sağlıyorduk. Bu çorbayla o sorunumuz da ortadan kalktı.

Sizin favori çorbanız hangisi? Tarifiyle isterim ama!

Kuskuslu Mercimek Çorbası Malzemeleri

6 su bardağı sıcak tavuk suyu

1 çay bardağı kırmızı mercimek

1 kahve fincanı kuskus

1 havuç

Kırmızı tozbiber

15 gr tereyağı

Mercimekleri yıkayıp süzün. Havucu temizleyip kabuğunu soyun ve ince zar şeklinde doğrayın.

Sıcak tavuk suyunu tencerede bir taşım kaynatıp havuç ve mercimeği ilave edin. Mercimekler hafif yumuşayıncaya kadar pişirin. Kuskusu ekleyip 10 dakika daha pişirin. Tuz ekleyip tatlandırın. Ocaktan alın. Servis yapmadan önce tereyağını tavada eritip kırmızı tozbiberi ekleyin. Çorbayı kaselere paylaştırıp tereyağlı biberi üzerine gezdirerek dökün. (Ben tereyağını eritip direkt tencereye karıştırıyorum) Sıcak servis yapın.

No comments:

Post a Comment