Thursday, August 29, 2013

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ-3-TAVUK SUYU ÇORBA


iftar bereketi etkinli i 3 tavuk suyu corba 1


iftar bereketi etkinli i 3 tavuk suyu corba 2http://birdemliksohbet.blogspot.com Sevil arkadaşımızın düzenlemiş olduğu etkinliğe çorbamla katılıyorum.Kolay gelsin Sevilciğim.


Havaların sıcak olmasına rağmen Ramazanda çorbasız bir iftar düşünemiyorum, tavuksuyu çorbada bizim severek yediğimiz çorbalardan oldukçada besleyici.


suyunu çıkarmak için özellikle bütün tavuk tercih ediyorum haşlayıp suyunu birkaç çorbalık yada bilavlık olacak şekilde torbalara koyup donduruyorum böylelikle herzamen dolabımda tavuk suyum bulunuyor.


MALZEMELER:


tavuk suyu


margarin veya tereyağı


2-3 kaşık un


isteğe göre 1 avuç arpa şehriye


TERBİYESİ İÇİN:


yarım limon suyu


1 yumurta sarısı


YAPILIŞI:


2 kaşık kadar margaride 3 kaşık unu kokusu gidinceye kadar rengi değişmeden kavuruyorum,bir süre ocağın üzerinden alıp soğutup tavuk suyunu döküp hızlıca çırparak karıştırıyorum tekrar ocağa koyup koyulaşıncaya kadar kaynatıyorum.Bu arada istenirse şehriyede atılabilir.Çorbayı ocaktan almadan 1 yumurta sarısı ile yarım limonu çırpıp çorbaya ekleyip bir taşım kaynatıp kapatıyorum. servis ederken karabiber çok yakışıyor.Afiyet olsun.






No comments:

Post a Comment