Friday, August 30, 2013

BALKABAĞI ÇORBASI





balkaba i corbasi 1


balkaba i corbasi 2



Kızım iki yıl önce Almanya'ya gittiğinde içmiş bu çorbayı..Geldiğinden beri de isteyip duruyordu ama ben nasıl yapıldığını bilmediğim için yapamamıştım. Nette de çok tarif vardı ama hepsi birbirinden farklı idi..Ben de bugün yarın denerim derken, ha buydu yok öbürüydü derken zaman geçti. Bugün pazardan kabağı aldım eve gelip araştırmamı yaptım ve çorba misler gibi oldu..O zaman bir kızdım kendime niye bunu şimdiye kadar denemedim diye...!!


Gerçekten denemenizi öneririm..Oğlum hariç (ki o bir "sebze sevmez"dir!) hepimiz çok beğendik...Kızımın sözylediğine göre aynıymış tadı ama "o biraz daha yoğun kıvamlıydı" dedi.


bir dahaki sefere bu ayrıntıya dikkat edeceğim..



BALKABAĞI ÇORBASI


Malzemeler:



  • 1/2 kg kuşbaşı doğranmış balkabağı

  • 1 adet yemeklik doğranmış soğan

  • 1 adet minik doğranmış havuç

  • 1 adet minik doğranmış patates

  • 2 diş sarımsak

  • 3 kaşık zeytinyağı

  • 7-8 bardak tavuk suyu(tablet kullanmıyorum artık)

  • tuz , kimyon,

  • Süt kreması



BALKABAĞI ÇORBASI nın yapılışı:




  1. Soğan ,sarımsak,patates ve havucu yağda beş dakika soteleyelim

  2. Kabakları ekleyelim , 7-8 dakika daha karıştırarak kavuralım

  3. Tavuk suyu,tuz ve baharatları da ekleyip 30-35 dakika kızık ateşte  pişirelim.

  4. Pişince el blenderi ile çırpalım

  5. Süt kremasını ekleyip karıştıralım(miktarı size kalmış ben miniklerden yarım kutu ekledim)

  6. Servis yaparken dilerseniz pul biberle dilerseniz küp doğranıp kızartılmış ekmeklerle servis yapabilirsiniz..




Afiyet olsun




NOT: ****Kabak hafif tatlımsı bir bitki olduğundan tuz oranını kontrol etmenizi öneririm..

           ****Eğer düdüklü tencereniz varsa krema hariç tüm malzemeleri yeterli suyu ile çiğden koyup                          pişirin ve el blenderi ile çırpıp kremasını ekleyin..





No comments:

Post a Comment