Wednesday, August 28, 2013

Kremalı brokoli çorbası


kremali brokoli corbasi 1 Sebze çorbalarını herkes sevmez, ama bizim ailede çok sevilir çok şükür. Hele kış aylarında hastalıklara dirençli olmak için vitamin deposu bu çorba. Krema yok içinde, ben hazır krema çok mecbur kalmadıkça kullanmıyorum ağır geliyor, bu çorbanın kreması yağ, un ve süt ;)

*** Son yaptığımda haşlama suyuna yarım kilo çorbalık tavuk ekledim, piştikten sonra çıkardım, hiç tavuk tadını almadık çok nefis bir sebze çorbası oldu o da..

Hazırlanışı:

Brokoliyi haşlıyoruz, Miktarı kişi sayısına ve arzuya göre değişir. Haşlarken suyuna ben bir tane soyup yıkadığım bütün soğan ve birkaç diş sarımsak ta ekliyorum daha vitaminli olsun diye. Pişince vitamini suya geçmiştir diye onları çıkarıyorum ama çıkarılmayabilir de. Bl ender'da brokokliler eriyene kadar çırpıyorum.

Ayrı bir tavada birkaç kaşık unu yağda kavuruyorum, sonra birkaç kaşık salça ekliyorum. (brokolinin yeşil rengini alsın diye salçasını çok koyuyorum)

Bu karışımı çorbaya ekleyip tekrar blender'da çırpıyorum ve içine süt ve baharatını ekliyorum.

Yerken de limon sıkıyoruz çok güzel oluyor.

*** Ama çorbanın kıvamının ne çok sulu ne de çok yoğun olmaması gerek.


No comments:

Post a Comment