Thursday, August 29, 2013

Kremalı Mantar Çorbası-Zeyneb Usulüyle



kremali mantar corbasi zeyneb usuluyle 1
5 senedir blog sahibi olup her türlü şeyi birbirine önce hayalde sonra hakikatte karıştırıp değişik tatlar yakalama derdinde olan birinin mantar çorbası için km lerce ötede 2 günlük tatile giden annesini aramasının cevabı nedir diye sordum durdum kendime pazar günü?

:-)

Evet evet doğru diyorum annemi aradım,sonra bu çorbayı 5-6 dakika kaynatmam lazım mı diye sormak için annemi aradım ve annem yerine telefona çıkan teyzemden bir püf noktası da kaptım.Un kavrularak yapılan çorbaların kaynamaya durduktan sonra muhakkak 6-7 dakika kaynatılması gerekirmiş.

Ne yapalım daha neler çıkacak benim bilmediğim,eee arada terziler gibi kendi söküğümüzü dikmekte zorlansak iyi olur herhal..


kremali mantar corbasi zeyneb usuluyle 2


Malzemeler:


  • Yarım kiloya yakın mantar

  • Yarım paket krema(200 ml olanların yarısı)

  • 4 su bardağı su+1 su bardağı süt(ama kremayı tam paket koyar iseniz bu sütü eklemeyin ve 4 su bardağı su yeter eğer çorba koyulaşırsa biraz su ekleyebilirsiniz)

  • 2 çorba kaşığı un

  • 1 çorba kaşığı tereyağ

  • Tuz

Hazırlanışı:


  1. Öncelikle mantarları minik minik doğrayın.Doğradığınız mantarları harlı ateşte kendi suyunda pişirin.

  2. Pişen mantarları bir kenara ayırın ve ayrı bir tencerede unu yağ ile kavurun.

  3. Kokusu çıkıp pembeleşmeye duran una azar azar soğuk suyu ekleyip bir yandan da çırpma teli ile çırparak topaklanmayı önleyin.

  4. Ardından kremayı ekleyip tekrardan çırpmaya devam edin.Kremanın da iyice karışmasındna sonra mantarları ev tuzu ekleyip kaynayana kadar karıştırın.

  5. Kaynamaya duran çorbanızın altını kısın ev 5 dakika kadar kaynatın.

  6. Hazır olan çorbanın altını kapatıp istediğiniz şekilde servis edin.

Bu arada en en yakın zamanda annemin mantarlı çorba tarifini vereceğim,asıl onu eklemekti hep niyetim ama benim yaptığımın fotoğrafı hazır olunca öne geçti.Birde mantarlar biraz dolabta renk değiştirmişti ondan sebep daha çok rengini değiştirdi bir dahaki sefere aldığım gün yapacağım.

No comments:

Post a Comment