Sunday, August 25, 2013

ŞİKEMPERVER ÇORBASI



sikemperver corbasi 1 


Pınar Altuğ' nun '' Pınar' ın Mutfağından '' adlı yemek kitabindan seçtiğim...adı çok hoşuma giden değişik lezzette bir çorba...
Malzemeler :



  • 1 su bardağı erişte


  • 2 adet havuç


  • 4 adet küçük patates


  • 1 adet soğan


  • 1/2 küçük lahana


  • 2 çorba kaşığı salça


  • 1 demet dereotu


  • 4 diş sarımsak


  • 3 çorba kaşığı sıvıyağ


  • 8 su bardağı et suyu


  • tuz, karabiber



sikemperver corbasi 2 


Yapılış aşamaları :



  1. Bir tencereye sıvıyağı koyun.Küçük doğranmış soğanı ilave edin


  2. Pembeleşinceye kadar kavurun.


  3. Küçük küp küp doğranmış havuç ve dövülmüş sarımsağı ekleyip kavurmaya devam edin.


  4. Patatesi minik küp küp doğrayıp ekleyin. Salçayı ekleyin. 


  5. Et suyunu ekleyip havuç ve patateslerin biraz yumuşamasını sağlayın. 


  6. Tam pişmeden ince doğranmış lahanayı ve erişteyi ekleyin.Tuz ve karabiber ekleyin. 


  7. Sebzeler ve Erişte yumuşayana kadar pişirin. Servis ederken taze dereotu ile süsleyin.



sikemperver corbasi 3

* Ben burada genelde ''Spitzkohl'  diye adlandırılan lahana cinsini kullanıyorum.Dolma da olsun veya başka yemeklerde daha leziz,yaprakları büyük ve çabuk pişme özelliğine sahip olduğundan bu çeşidi taviye edebilirim...

* Bu çorbada malzeme miktarında, kendinize göre oynama yapabilirsiniz. Mesela ben suyu göz kararı ekledim.


sikemperver corbasi 4 


 İki kişi olunca yemek yaparken melzeme miktarını da azaltıyorum. Ama bazen yine de artıyor,dolayısıyla kalan malzemeyi de değerlendirmem gerekebiliyor. Bu çorbada da Lahana' nı yarısını kullanınca kalan yarısını çok sevdiğim kapuska ile değerlendirdim. Ama bir değişiklik yaparak elimdeki haşlanmış mercimeği de kullanarak.Iki malzeme birbirine çok yakıştı, sağlıklı ve besleyici de bir yemek oldu.
Kapuska için :


Soğanı yemeklik doğrayıp salça ile birlikte kavurun. İnce doğranmış lahanayı ekleyin. Üzerine su ilave edin. Tuz ve karabiber ekleyin.Pişmeye bırakın. Lahanalar yumuşayınca haşlanmış mercimekleri ekleyip altını kapatın.Ben biraz acı biber salçası kullanmayı tercih ediyorum, hafif acı daha lezzetli oluyor bize göre... 


sikemperver corbasi 5


1 ana malzeme ile 2 seçenek !


No comments:

Post a Comment