Monday, August 26, 2013

Havuçlu Patates Çorbası


havuclu patates corbasi 1

ÇORBA MEVSİMİ GELDİ ÇATTI :)

Tahmin edeceğiniz üzere patates ile ilgili bilgileri verdikten sonra, patatesli tariflere geçiyorum :)

Patatesli her şeye bayılan bir aile olduğumuz için; blogumda pek çok patatesli tarif zaten mevcut ve bundan sonrada olacak ama konunun anlamına uygun olması açısından arka arkaya eklemek gerek birkaç tarif :)

Bu arada; Patates Dosyası ile ilgili, görüşlerine çok değer verdiğim, sevgili Dyt.Özge Kelebek’ten çok açıklayıcı bir e-posta aldım.

Belirttiği düzeltmeleri hemen yaptım ve kendisine ilgisi için bir kez de buradan çok teşekkür etmek isterim.

Patates çorbası ile ilgili sağlam bir tarif aradığım günlerde :) Ramazan ayında Siret yenge’de buldum aradığımı…

Daha önceki birkaç deneme beni çok tatmin etmedi, sanki sulandırılmış patates püresi yiyor gibi hissettim. Tamam, patates çorbasında patates tadı almak kadar doğal bir şey olamaz ama patates püresi yiyor gibi hissetmek hoşuma gitmedi açıkçası.

Siret yenge’nin tarifinde patates tadı çok baskın değil, havucun etkisi mi, yoksa patateslerin kavruluyor olması mı bunu sağlıyor tam bilemiyorum.

Tarifi aldıktan sonra, iki kez de kendim denedim ve her seferinde de çok beğenerek içilen bir çorba oldu.

En güzel yanı pek çorbada yaşanan; bekleyince koyulaşma sorununun bu çorbada olmaması. İki gün boyunca kıvamı aynı kalıyor.

Yani çorbayı pişirirken; “nasılsa koyulaşır, suyunu bol tutayım” hatasına düşmeyin :)

Malzemeler


  • 2 Adet (orta boy) Patates

  • 1 Adet (orta boy) Havuç

  • 1 Yemek Kaşığı (tepeleme) Un

  • 3 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ

  • 1 Yemek Kaşığı (50 gr.) Tereyağ

  • 1,5 Lt. Su

  • Tuz, Karabiber



Yapılışı



  • Patatesleri ve havucu rendeleyin.

  • Teflon tencereye, sıvıyağı ve tereyağı koyun ve orta ateşte eritin.

  • Eriyen yağa unu ekleyin ve hızlıca karıştırarak, on-on beş saniye kadar kavurun (dikkat edin, yanmasın)

  • Kavrulan una, rendelenmiş patates ve havuçları ekleyin. 4-5 dk. kadar karıştırarak kavurun.

  • Karışıma; su, tuz ve bolca karabiber ekleyin, kaynayınca ateşi kısın ve patatesler pişinceye kadar pişirin.

  • Karışımı el blendırı ile çekerek, pürüzsüz hale getirin.



NOTLAR;



  • Çorbayı; yarı tavuk suyu, yarı su şeklinde hazırlayabilirsiniz, tavuk suyu zaten yağlı olduğu için, diğer yağların miktarını yarı yarıya azaltmanız iyi olur.

  • Bulyon lezzetini seviyorsanız, su ekleme aşamasında bir tavuk bulyon da ekleyebilirsiniz, o zaman tuz miktarını azaltın.

  • Tereyağ ve sıvı yağı birlikte eritmek, tereyağının yanmamasını sağlıyor. Tereyağ eritilen tüm tariflerde bir miktar da sıvıyağ eklerseniz sorun yaşamazsınız.

  • Karabiber konusunda elinizi bol tutun :) Servis etmeden öncede taze çekilmiş karabiber serperseniz çok iyi olur.

  • Çorbayı teflon tencerede pişirmeniz, havuç ve patatesleri kavururken büyük kolaylık sağlıyor, çelik tencerede patates ve havuç tabana yapışıyor.



No comments:

Post a Comment