Thursday, August 29, 2013

Sade Mercimek Corbasi

sade mercimek corbasi 1






Allah Ne Verdiyse





  • ANASAYFA

  • HAKKIMDA

  • ILETISIM

  • Değmesin Yağlı Boya








  • sade mercimek corbasi 2


  • sade mercimek corbasi 3


  • sade mercimek corbasi 4


  • sade mercimek corbasi 5


  • sade mercimek corbasi 6








Sade Mercimek Corbasi



Gönderen Allah ne verdiyse On 17 Temmuz 2013 Çarşamba 3 yorum






sade mercimek corbasi 7


Sabahel hayiiiiir dostlar gününüz aydin ve bereketli olsun 


iftar corbasiz olurmu ?? olmaz elbet. aslinda, tek corba olmali iftara, 


tadina varmali hem ramazanin , hemde corbanin.! ramazana o yakismali aslinda .


Nefse hizmet etmeden, 


amacin yanlizca yasamak icin yemek oldugunun farkina varmak.yemek icin yasamak degil . 


esim dün bana ,


can ya benim canim mercimek corbasi istiyor degince ,baska birsey yapmamaya karar vererek sordum hangisi ?? biliyorum cünki gelcek cevabi 


dedi mercimek ama sade olsun .peki dedim . 


bir yandan mercimegi yikarken düsündüm, ben bunu eklemismiydim bloguma ? hayiiiir  ilginc 


aramak gibi bir zaman kaybina da girmedim .


bir yerlerde hatirliyorum ama arsive bakmadan ekleyeyim dedim .


laf aramizda güzel olur beyenilir corbam . belki benceli olusundan .


tarife gecmeden evvel, bir konuya deginmek istiyorum.


sevgili boyam degmesin yagliboya


bir niyet almis. bu niyetine destek olmak, bir nebze de bu niyette payimin bulunmasini umarak 


sizlere duyurayim dedim.Kendi adima konusuyorum nefsimedir bu yazdiklarim.


Dostlar bizler sofralarimizi cesit cesit donatirken, tek ramazana has bir durum degil bu, 


corbasindan tatlisina yapiyoruz.her gün,itiraz kabul etmiyorum ikinci bir cesit her daim bulunur soframizda . az yada cok ama var, cok sükür .


 Diger tarafta o insanlarin varligi ise aci gercek.ne kadar nefsimize zor gelsede bu aci gercegi degistirmiyor .Bir kase corbadan gectim bir dilim ekmek dahi bulamayan,


 din kardeslerimizin varligi ruhumuzu vicdanimizi acitmali dostlar 


 su dünyada insan olarak yasamaktan baska elimizde hic birsey yok. 


gayemiz de yasatmaya vesile  olmak ki, deger bulsun bu elimizdeki 


" Komsusu ac yatarken, kendi tok yatan bizden degildir,, buyuruyor hadisi serif .yaptiracaginiz bir sablon ile sizinde bunda payiniz olacak hem blogunuz yenilenecek, hem hayra vesile olacaksiniz .


sevgi yapacagi sablonun karsiligi olan ücretini din kardeslerine göndermeye niyet almis .


destek olmak ve detayli bilgi icin bloguna tik yapmaniz kafi .


&


simdi corbamizin tarifine geceyim  


1 ,5 su bardagi mercimek 


1 tane kuru sogan 


1,5 yemek kasigi un 


ceyrek cay bardagi sivi yag+yarim yemek kasigi tereyag 


1,500 ml su 


1 su bardagi et suyu 


tuz 


yarim cay kasigi karabiber 2 kahve kasigi seker  


&


üzerine 


1 yemek kasigi tereyag, yarim kahve kasigi toz kirmizi biber 






sade mercimek corbasi 8


tenceremize yaglari koyup, üzerine dogradigimiz sogani, toz sekeri ve unu ekleyerek 


acik kahverengi olup dibini sarincaya kadar kavuralim 



sade mercimek corbasi 9


bu asama önemli, iyice kavrulmali yanmadan! 


kasik dibinde gelip gitme de zorlanmaya baslayinca 



sade mercimek corbasi 10


üzerine suyumuzu ilave edelim 



sade mercimek corbasi 11


kendi yapmis oldugumuz et suyu suyumuzu da ekleyelim. 


lezzetini cok etkileyen bir etsuyudur bu ;) 



sade mercimek corbasi 12


suyumuz kaynayinca, yikadigimiz mercimegi ekleyelim nisastasi iyice aritilmis olsun 



sade mercimek corbasi 13


tuz karabiber ile tatlandiralim .tuzunu biraz sivri olacak sekilde ekleyin 


yani hissedilsin zira mercimek tuz hirsizidir, eksik olursa bu asama da ,s


onradan ne kadar eklerseniz ekleyin almaz icine 


kapagini hafif acik birakarak 30 dakika kaynatin 


dikkat edin tasmasin. arada bir iki kez karistirin, ocaginizin isisini orta derecede tutun



sade mercimek corbasi 14


simdiiiii belki yüzünüzü burusturacaksiniz ama, bu asmada el blendiri kullanmak yok .


zira onunla yaparsaniz corbanin kivami, rengi degisiyor.


 tel bir süzgecten corbamizi süzerek kasik yardimi ile corbanizi bu elekten gecirin 


blendir yoooook :))



sade mercimek corbasi 15


mercimegin posasi üste kalacak yaklasik 2 yemek kasigi. bunu atalim 


mercimegin türüne göre koyulugunu ayarlayin gerekirse su ilave etmeniz gerekebilir ama sakin cok duru olmasin dostlar mercimek yogun olmali birde limonsuz yenmez mercimek yavan gelir insana sofrada limon suyu tabakda dahi bulussa mercimekde  kivam aninda koyulasir 



sade mercimek corbasi 16


ayni tenceremize üzeri icin olan tereyagini eritelim. hafiften köpürmeye baslayinca, 



sade mercimek corbasi 17


icersine kirmizi biberi biraz daha tuzu ve karabiberi ekleyelim. süzdügümüz corbamizi


 üzerine ilave edelim .bir tasim daha kaynatalim koyulugunuda tekrar kontrol edelim 


son bir sir daha birakayim buraya  ocagin altini kapatinca, limon püremizden bir kahve kasigi  corbamiza ekleyelim .lezzetinde ki farki hissedeceksiniz biliyorum 



sade mercimek corbasi 18


kaselere bosaltip üzerine arzu ederseniz kuru nane ve pul biber serpistirelim 


 hem sagligimiza hem nimetin varligina sükür dualarla bereket katarak ikram edelim 


hem yiyene hem yapana sifa olsun dularimla .afiyet ola dostlar daim dualara talibim 


Muhabbetle 









Tweet




Pin It








No comments:

Post a Comment