Thursday, August 29, 2013

kremalı mantar çorbası



kremali mantar corbasi 1


kremalı mantar çorbası



Hazır çorba mı? asla..


Bu sloganı benimsedim ve uyguladım, çocuklarıma asla içirmem. Ben içmedim mi;? İçtim tabi:) ama geçmiş zaman bu kadar bilinçli mi değildik acaba yada serde gençlik var önemsemediğimizden mi olsa gerek?


Kremalı mantar çorbası ise eşim tarafından çok beğenildi hatta hazır sandı kıvamı, tadı bizce harikaydı..


malzemeler

300 gr mantar

4 ym kaşığı un

2 ym kaşığı dolusu tereyağ

1 kutu krema (200ml)

1,5 lt tavuk suyu yada su

beyazbiber yoksa karabiber

tuz




hazırlanışı


Tereyağı eritin unu ekleyip un mis gibi kokusunu salana kadar kavurun. Tavuk suyunu ekleyip çırpma teliyle kaynayana kadar pişirin.


Mantarları temizleyin ince kıyın (piyazlık dediğimiz şekilde) tavaya alın 1 ym kaşığı tereyağla hızlı ateşte suyunu salmadan soteleyin.


Kaynayan çorbaya kavurduğunuz mantarları, karabiberi, kremayı ekleyin. 5 dakika daha pişirin. Tuzunu atıp ocaktan alın. Sıcak sıcak servis yapın:)


kremali mantar corbasi 2


tavuk suyuna kremalı mantar çorbası



No comments:

Post a Comment