Tuesday, August 27, 2013

MERCİMEK ÇORBASI



mercimek corbasi 1
 Selam arkadaşlar cümlemizin cuması mübarek olsun....

Mercimek çorbası en çok sevdiğim çorbadır diyebilirim...Ölçü kullanmadan göz kararı yapıyordum çorbamı,bir kase mercimekten bir kazan çorba oluyordu benden başka evde pek seven olamdığı için bitmesi uzun sürüyordu...

Sevgili Disalde bire beş ölçü kullanarak çorbayı yaptığını yani bir bardak mercimeğe beş bardak suyun uygun ölçü olduğunu okuyunaca bende bir deneyim dedim.....

Ben mercimek çorbasında pirinç ve patates kullandığım için su ölçüsünü biraz artırıyorum...Eğer çorbayı hemen tüketmeyeceksiniz (benim gibi)mercimek miktarını biraz azaltmak gerekiyor.....Yani bire beş ölçüyle koyu bir çorba yapmış oluyoruz...

1 çay bardağından bir parmak az kırmızı mercimek

1/2 çay bardağından bir parmak az  pirinç 

1 orta boy patates

1 küçük soğan

8 çay bardağı su

3 çorba kaşığı margarin

Ben çorbamı eletrikli düdüklü tencerimin çorba ayarında pişirdim....Soğanın ve patatesin kabuklarını soydum  tencerenin içine ufak ufak doğradım,yıkadığım mercimek ve pirincide ekledim suyunuda koyup çorba ayarında yaklaşık 15 dk pişirdim.....

Daha sonra parlayıcıyla çorbayı güzelce pürüzsüz hale getirdim.....Süzme işlemide yaptıktan sonra arzuya göre margarin veya tereyağ ekledim tuzuda koyup ocakta bir iki tıkırdattım sıcacık çorbamız hazır....

NOT:Bazen pirincin ve mercimeğin cinsinden olsa gerek çorba koyu olabiliyor bende parçalama sırasında az az su ekleyip kıvamımını ayarlıyorum...

Yapacak olan arkadaşlara kolay gelsin afiyet şifa olsun...






No comments:

Post a Comment