Wednesday, August 28, 2013

TAVUKLU ŞEHRİYE ÇORBASI



tavuklu sehriye corbasi 1






      Esasında tavuklu şehriye çorbasının salçasız,terbiye edilerek yapılanı çok daha lezzetlidir.Ama benim sevgili eşim terbiye edilerek pişirilen çorbaları sevmediği için evimizde çoğunlukla domates-salça ağırlıklı çorbalar pişiriyorum.Kendim için yaptığım bir gün sizlere,terbiyeli tavuklu şehriye çorbasının tarifini yayınlamayı düşünüyorum.Mutlaka yapın çok lezzetli.Ya da belki de ben çok uzun aralıklarla içme fırsatı bulduğum için bana öyle geliyordur :))


     Buyrun efendim,sıradan bir tavuk-şehriye buluşması hikayesi :


 


Malzemeler:


  


1 kase haşlanmış,didiklenmiş tavuk


1 adet domates


3 yemek kaşığı sehriye


2 su bardağı tavuk suyu


4 su bardağı su


2 yemek kaşığı sıvıyağ


1 tatlı kaşığı salça


1 diş sarımsak


Maydonoz


Nane






  


Yapılışı:


 


-Domatesi rondoda çekin veya rendeleyin.


-Sıvıyağı tencereye ekleyip üzerine rendelenmiş domatesi dökün.


-Domates kaynayana dek kavurun,ardından salçayı ve dövülmüş sarımsağı ilave edip kavurmaya devam edin.


-Tavuk suyunu tencereye ekleyip karıştırın.


-Son olarak çorbanızın suyunu ve şehriyesini ilave edip kaynamaya bırakın.


-Kaynamakta olan çorbaya haşlanmış didiklenmiş tavuklar,maydonoz,tuz ve naneyi de ekleyip kısık ateşte 5dk kadar pişmeye bırakın.


  


AFİYET OLSUN









Kategoriler: ÇORBALAR




Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş







Tepkiler:





No comments:

Post a Comment