Monday, August 26, 2013

Soğan çorbası





sogan corbasi 1


Bugün soğan çorbası vardı soframızda..

Soframızda geçen diyalog şöyleydi:"anne bu çorbada çok soğan var içmem ben.."

"oğlum adı üstünde soğan çorbası bu"

Peşinden kızım "anne niye bu kadar soğan koydun içmem ben"

"annecim çünkü soğan çorbası bu"

Baktım diyaloglar bu şekilde uzayacak onların çorbasını blenderden geçirdim..Bu kez de tadını ıspanaklı krepe benzettiler ve bu kez severek içtiler..Özellikle kaşarlı ekmekler onlara güzel geldi..

Orjinalinde peynirli ekmek kabı tamamıyle kaplıyor ve hemen çorbanın üzerine konuyor ben işin biraz kolayına kaçtım diyelim ve hemen tarifimize geçelim..



   Malzemeler


  • 2 yemek kaşığı tereyağ

  • 6 su bardağı et suyu

  • 4 orta boy soğan

  • 2 diş sarımsak

  • 1 yemek kaşığı dolusu un

  • Tuz,karabiber

  • Kızarmış ekmek dilimi(ben etimek kullandım)

  • Rendelenmiş kaşar peyniri



   Yapılışı






Kuru soğanı yarım ay şeklinde doğrayalım.Tencerede tereyağını eritip kıyılmış sarımsak ve doğranmış soğanları renkleri dönene kadar kavuralım.Unu ilave edip sotelemeye devam edelim.


Et suyu ve baharatlarını ilave edip 30 dakika kısık ateşte pişirelim.Güveç kaplarına çorbamızı pay edip kızarmış ekmeklerin üzerine kaşar rendesini serpip çorbamızın üzerine koyarak fırını ızgara ayarına getirip kaşarlar kızarana kadar tutalım.Sıcak servis yapalım.Dikkatli içelim yanmayalım..






Afiyet olsun..


No comments:

Post a Comment