Monday, August 12, 2013

Sebzeli Tavuk Çorbası, Diet Yapanların Tercihi, Besin Deposu, Sıcacık Bir Lezzet


sebzeli tavuk corbasi diet yapanlarin tercihi besin deposu sicacik bir lezzet 1

Uzun zamandır severek içtiğim, besleyici, aynı zamanda diet listelerinin baş tacı olabilecek bir tat sizlerle.Daha öncesinde nasıl yapılır, usulü nedir bilemiyorum.Annemle benim sallamasyon şipşak usulü dediğimiz yemeklerden birisidir bu çorba.Şimdiden afiyet şeker bal olsun calori olmasın diyorum=))

MALZEMELER:

-1 tavuk budu ya da 1 küçük göğüs eti,

-2 orta boy patates,

-Bir adet orta boy havuç,

-Bir adet orta boy soğan,

-2/3 çay bardağı arpa şehriye,

-1 çay bardağı ya da isteğe bağlı su bardağı haşlanmış nohut,

-bir tutam maydonoz,

-bir çimdik tuz,

-servis esnasında sunulacak birkaç tane kurutulmuş Aydın biberi.

Yapılışı: Tencereye bir miktar su ekleyin.Çorbanın sıvı yoğunluk miktar isteğinize göre.İçine parçalara ayırdığınız etinizi ekleyin.Su kaynamaya başladığında küp küp doğranmış patates ve havucunuzu ekleyin.Bir adette soyulmuş bütün soğanı koyun.Ocağınızı kısığa alın, yeniden fokurdamaya başladığında tencereyi karıştırarak arpa şehriyeleri ekleyin, sonrasında da haşlanmış nohutlarınızı.Tuz miktarını da damak zevkinize ekledikten sonra sebzeler piştiğinde sadece yapraklarını kopardığınız, bütün yapraklı maydanozunu içine ekleyin.1dk sonra ocağı kapatıp servise başlayın.Afiyet olsun.

NOT:diette olan arkadaşlar fark ettiğiniz üzere içine hiç yağ eklemedim, isteyen arkadaşlar tavuğun derisini sıyırıp tencereye eklerse daha da layt olacaktır.Ben etleri derisini sıyırıp öyle ekliyorum tencereye.

Çok yorgun bir günün ardından Aydın yazılarım biraz bekleyecek, yarın hastane işlerim olduğundan erken uyumalıyım.Sizlere güzel akşamlar arkadaşlar...

Tarih84

No comments:

Post a Comment