Wednesday, August 7, 2013

Kıymalı şehriye çorbası





kiymali sehriye corbasi 1


Bugün için bir de çorba tarifim var.Bu çorbanın bende çoooook özel bir yeri var:))Evlendiğim zaman çalışıyordum..(daha önce arada mutfağa girmişliğim vardı;fakat yemek için değil pasta börek yapmak için).Her hafta  sonu da yemekli misafirimiz olurdu.Ben acemiyim bir de çalışıyorum.Yemek öğrenmek için fazla vaktim yok.Bir de riske girmeyi hiç sevmem .Denemeden asla misafire yapmam tarifimi eee ne olucak.Ne mi oldu??Yaklaşık 1 yıl boyunca her hafta sonumuz misafirle geçti.Her hafta sonu da aynı çorba pişti evimizde.Allahtan güzel oluyordu da bıkmadan yapıyordum:))Nasıl olsa her hafta sonu başka misafir geliyor.Nerden bilecek değil mi?O yüzden bu çorbayı çoookkk severim..Benim kurtarıcımdır:))



   Malzemeler



  • 100 gr.kıyma


  • 1 adet kuru soğan (rende ya da minik doğranmış)


  • 1 adet havuç(rende)


  • 2 adet domates (rende)


  • 2 sivri biber (minik doğranmış)


  • 2 diş sarımsak


  • 5-6 avuç kadar arpa şehriye


  • 2 çay kaşığı nane


  • 2 çay kaşığı tuz


  • 1 çay kaşığı silme karabiber


  • 4 yemek kaşığı fındık yağ


  • 1 yemek kaşığı salça

   Yapılışı

Önce kuru soğan,sarımsak,havuç,biber sıvı yağda biraz kavrulur.Sonra kıyma ilave edilip salçayla birlikte kavrulur.Salçanın kokusu çıkınca domatesler ilave edilir..Ardından suyu ve baharatları ilave edilip kaynamaya bırakılır..(suyunu ölçmeyi unutttum..o arada bir arkadaşım bir matematik problemini çözmemi isteyince ölçü gümbürtüye gitti)Kaynayınca arpa şehriyeleri ilave edilir.Şehriye pişince de servis yapılır...

Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment