Friday, August 9, 2013

HAMUR TOPLU VE SUCUKLU TARHANA ÇORBASI YANINDA BISCUIT.


Daha önce yapmış olduğum ev makarnamın hamurundan biraz ayırmış ve bildiğiniz gibi çorbalarımla buluşmasını beklemek üzere derin dondurucumda minik hamur toplarımı saklamıştım;

hamur toplu ve sucuklu tarhana corbasi yaninda biscuit 1

Anneciğimin bu kış için yaptığı hazırlıklarda Tarhana çorbası da vardı ve bugün gelirken bana da bir bez torba dolusu getirmiş sağolsun, tarhanayı çok severim hemen yapayım da bir an önce bakalım nasıl olmuş not vereyim istedim;))Tarhanayı yoğurt veya peynir takviyesi hatta sucuklu haliyle çok severim ve bugünkü tarhanama sucuk ilavesi yaptım,tarhanamız piştikten sonra dilediğiniz kadar sucuğu küp küp doğrayıp çorbamızla buluşturuyoruz bir 5 dak.daha kaynatıp servis yapabiliriz çok lezzetli oluyor tavsiye ederim

hamur toplu ve sucuklu tarhana corbasi yaninda biscuit 2

Eğer peynirli yada yoğurtlu denemek isterseniz de servis tabağımıza aldığımız çorbamıza bir kaşık yada ufalanmış bir dilim peynirimizi içine karıştırmak sureti ile zevkle yiyebilirsiniz özellikle peynir sevmeyen çocuklara fark ettirmeden rahatlıkla yedirebileceğiniz bir çorba oluyor;))

Sevgili Blogcu arkadaşım 'Benim Küçük Mutfağım'ın sahibesi Tuğçe'ciğimin izni ile yapmış olduğum ve yayınladığım bu güzel biscuit tarifi için kendisine çok çok teşekkür ederim.Pide tarifi verdiğim gün ve diğer günlerde bana sormuş olduğunuz buscuit tarifi sevgili Tuğçe'nin anlatımı ve benim resimlerimle destekledim ve sizler hiç vakit kaybetmeden yazmak istedim,denemenizi tavsiye ederim çok çok lezzetli minik bicuitleriniz oluyor;))

hamur toplu ve sucuklu tarhana corbasi yaninda biscuit 3

BISCUİT

MALZEMELER

350 gr un

1 paket kabartma tozu

1/2 çay kaşığı tuz

1 kaşık toz şeker

110 gr tereyağı

150 ml süt

1 yumurta (hafifçe çırpılmış)

Üstüne:

1 kaşık süt

1 yumurta

hamur toplu ve sucuklu tarhana corbasi yaninda biscuit 4

YAPILIŞI

Büyük bir kasede un, kabartma tozu, tuz ve şekeri karıştırın. sonra tereyağını ekleyeceğiz. Burada tereyağının soğuk olması gerekiyor. Yağı bıçakla veya elinizle küçük parçalara ayırarak hamura ekliyoruz ve yoğuruyoruz. Ekmek kırıntısına benzeyen bir hamur elde edene kadar yoğurun.

hamur toplu ve sucuklu tarhana corbasi yaninda biscuit 5

Daha sonra süt ve yumurtayı ekleyeceğiz. Fakat unlar çeşitlerine, markalarına göre farklılık gösterebiliyor o yüzden sütün hepsini birden hamura eklemeyin. Önce yarısını ve yumurtayı ekleyin, hamurunuzun bir araya gelene kadar süt ekleyebilirsiniz. bu hamurda önemli olan bir diğer noktada hamuru fazla yoğurmamak. Sadece hamur bir araya gelene kadar yoğurun ve bırakın. Bu hamurun çok fazla yoğrulmaması çok önemli. Eğer ekmeğiniz piştiğinde sert olursa çok yoğurmuşsunuz demektir. Sonra hamuru 1,5 cm kalınlığında açıyoruz.

hamur toplu ve sucuklu tarhana corbasi yaninda biscuit 6

Bir bardağın ağzını hafifçe unlayarak yuvarlak parçalar kesip fırın kağıdı serilmiş tepsiye diziyoruz.

hamur toplu ve sucuklu tarhana corbasi yaninda biscuit 7

Yumurta ve sütü çırpıp üstlerine sürüyoruz.

hamur toplu ve sucuklu tarhana corbasi yaninda biscuit 8

Bu tariften 12 tane ekmek çıkması gerekiyor.(Not:Ben bu ölçüyü yarıya indirip yaptığım için benim 7 adet biscuitim oldu tüm malzemeyi yarıya indirdim ama yumurtasını 1adet kullandım benim gibi yarım ölçek yapacaklara duyrulur.Bu da benden dip nottu tekrar Tuğçe'ciğimin tarifine dönüyoruz;)) Daha fazla çıkacak gibiyse hamuru ince açmış olabilirsiniz. Hamuru elinizle bile açabilirsiniz çünkü biraz kalın olması gerekiyor zaten. Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede 10-15 dakika pişirin. Yüksek ısıda pişirilmeleri için üstü kızarmış, kabarık ve içiyle yanları bembeyaz ekmekler elde etmenizi sağlıyor.(Benimkiler pek öyle görünmüyor ben yine de sevgili Tuğçe'nin bloğunu ziyaret etmenizi tavsiye ederim;)

hamur toplu ve sucuklu tarhana corbasi yaninda biscuit 9

Sıcakken servis edilmesi güzel oluyor. Yiyeceğinize yakın pişirmeniz en iyisi olur. Taze taze fırından çıkmış sıcak hallerinin en güzeli olduğunu tahmin edersiniz ;) Oldukça doyurucu ve tok tutucu ekmekler oluyor. Kalanları yemek için ısıtmak iyi olur. Ben aralarına kaşar peyniri koyup fırında ısıttım. Tavsiye ederim :)Belli püf noktalarına dikkat ettiğinizde yapımı hiç de zor değil :)

Afiyet olsun!

SEVGİLİ TUĞÇE'CİĞİME BU GÜZEL ANLATIMI VE TARİFİ İÇİN TEKRAR ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM;))

No comments:

Post a Comment