Wednesday, August 7, 2013

TEL ŞEHRİYELİ HAVUÇ ÇORBASI



tel sehriyeli havuc corbasi 1



tel sehriyeli havuc corbasi 2



MERHABALAR CANLAR


TEL ŞEHRİYELİ HAVUÇ ÇORBASI


Havalar iyice soğudu kar yağdı yağacak,yani kış geldi,


 içimizi ısıtacak,çok lezzetli,faydalı bir çorba,


ayrıca dolapta kararmaya,buruşmaya başlayan,suyu azalan havuçları değerlendirdim,bu da beni çok mutlu etti :)


4 adet havuç,


1 su bardağı süt,


1 adet soğan,


1 diş sarımsak,


1 yemek kaşığı (tepeleme) un,


2 kaşık tereyağı,


2 kaşık zeytinyağı,


tuz(bitkisel tuz),


1 çay kaşığı tel şehriye,


1 litre sıcak su,


karabiber,


pul biber


Havuçların üstünü temizleyip birkaç parçaya bölüp,kabuklarını temizlediğim soğan ve sarımsağı rondoda parçaladım,


tencereye yağları ve bu karışımı koyup soteledim,


tel şehriyeyi ardından unu da koyup hepsini birlikte un kokusu gidene kadar kısık ateşte az daha kavurdum,


sütü ve sıcak suyu ilave edip karışımı homojen hale getirdim,


 bir bakıma beşamel sos hazırladım,sonradan terbiyeye gerek kalmadı :)


şehriyeler pişip yumuşayana kadar kaynattım


kesinlikle tavsiye ederim,inanılmaz lezzetli bir çorba oldu






No comments:

Post a Comment