Friday, August 9, 2013

SÜTLÜ BADEM ÇORBASI


sutlu badem corbasi 1 Bu çorbayı hiç duymamıştım takii geçen akşam restoranta dönüşen kadıköydeki tarihi moda iskelesine iftara gidene kadar ,orada ilk kez içtim çok hoşuma gitti tarifini aldım dün akşam evde yaptım ev halkıda çok beyendi,tüm evi mis gibi badem kokusu sardı artık favori çorbalarım arasında kendisi.Yapılışı da oldukça pratik olan bu çorbada beni tek korkutan bademlerin kabuklarını soymaktı onuda kolaycacık hallettim.Bademleri kaynar suya attım bir taşım kaynatıp soğuk su dolu kaseye aktardım kabukları kabardı elimle kolaycacık kabuklarını aldım gerisi zaten kolaydı benim için

MALZEMELER:

1 su bardağı badem

1.5 yemek kaşığı un

1 yemek kaşığı tereyağ

2 su bardağı süt

1 su bardağı tavuk suyu

2 su bardağı su

1 tatlı kaşığı tuz

5-6 dal dereotu

üzeri için biraz karabiber

biraz kırmızıpul biber

YAPILIŞI:

Bademleri kaynar suya atıp bir iki dakika kaynatıp soğuk su dolu kaseye alın kabukları kabaracaktır elinizle kabuklarını soyun sonrada ister elinizle ister blenderda bademleri iri kalacak şekilde doğrayın ben elimle file badem gibi doğradım.Bir tencerede tereyağ ve unu biraz kavurun sonra su,süt,tavuksuyunu koyun topaklanırsa blenderdan çekin bademleri katın tuz ekleyip biraz pişirin pişmesine yakın dereotlarını içine doğrayın bir taşım kaynatıp altını kapatın servis kaselerine alıp kırmızıpulbiber ve karabiber serpip servis yapın.Afiyetolsun.

No comments:

Post a Comment