Friday, August 9, 2013

LOKANTA USULÜ MERCİMEK ÇORBASI












lokanta usulu mercimek corbasi 1

LOKANTA USULÜ MERCİMEK ÇORBASI
Herkese merhabalar.

   Yine kapalı ve yağmurlu bir havayla devam ediyoruz haftaya,halbuki ben bu hafta içi bir Eminönü deliliği düşünüyordum,deliliği dedim çünkü ben Eminönü'ne gidince azıcık delirmiş gibi oluyorum ,ne alsam nereye doğru gitsem diye bir şaşkınlık hali yaşıyorum,sonuç mu?

   Nereye gideceğim  ve ne alacağım konusunda pekte zorlanmamış ama eli kolu poşetlerle dolu tıs tıs eve geri dönmeye çalışıyorum,kadın milleti işte :)

   Neyse bizim Eminönü işi bu hafta anlaşılan yattı ama soğuk hava bana bir karar aldırdı,bu haftayı kendi blogum adına çorba haftası ilan ediyorum,hem soğuk havada içimiz ısınıyor hemde taslaktaki çorbaların büyük bir kısmını temizlemiş oluyorum.

  Nasıl fikir ama ?

Siz beğendiniz mi bilmiyorum ama ben bu fikri çok beğendim doğrusu.

  Eveeet gelelim bugünkü tarifimize,sırada nefis mi nefis bir mercimek çorbası var.Lokantada hiç mercimek çorbası içtiniz mi bilmiyorum ama ben hiç içmedim,onu iyi biliyorum.

 Bu çorbayı tamamen hayal gücümü kullanarak ve anımsadığım birkaç bilgiyle yaptım.Gurme ise lokanta usulü mercimek çorbasını çok seven ve birçok kez tatmış olan eşimdi.

    Ona tattırıp fikrini alacağım ,eğer evet bu lokanta usulü olmuş derse yayınlayacaktım,sonuç ve cevap benim açımdan harikaydı,lokantadakilerden bile daha güzel olmuş dedi  :)

Bende tadını çok beğenmiştim aslında ama adına uygun muydu onu pek bilememiştim,evet efendim adına uygunmuş ,üstelikte daha güzelmiş,o halde bende size şiddetle tavsiye ederim,hadi buyrun tarifime..

Diğer çorba tariflerime BURADAN ulaşabilirsiniz.











lokanta usulu mercimek corbasi 2

LOKANTA USULÜ MERCİMEK ÇORBASI


MALZEMELER

1 su bardağı kırmızı mercimek

1 orta boy patates

1 orta boy kuru soğan

5-6 su bardağı kadar tavuk suyu

tuz

taze çekilmiş karabiber

pul biber

kuru nane

sosu için:

1 yemek kaşığı tereyağ

2 yemek kaşığı sıvı yağ

1 yemek kaşığı salça

1 çay bardağı su


lokanta usulu mercimek corbasi 3
HAZIRLANIŞI

  Öncelikle tencereye 5 bardak kaynar tavuk suyumuzu alalım,soğuk yada ılıksa kaynatalım ve içine iri iri doğranmış patates ve kuru soğanı atalım,ardından yıkanmış mercimeği de ekleyip yumuşayıp,pişmeye bırakalım.Bu arada kaynamadan önce üzerindeki köpükleri toplamayı unutmayalım.

  Tüm malzemeler yumuşayınca ister blendırdan geçirelim ister süzgeçten geçirelim ,bir şekilde ezelim.ardından tekrar ocağa alıp bir taşım daha kaynatıp tuzunu ,baharatlarını da ekleyip ocaktan alalım.

  Sosu içinde sos tenceresine yağları alıp eritelim,salçayı da ekleyip biraz kavuralım ve suyunu döküp bir taşım kaynatalım,eğer kıvamı size akışkan gelirse bir iki dakika daha ocakta tutun, koyu gelirse de o zamanda biraz daha su ilave edip kaynatıp ocaktan alalım.

  Eğer kıvamı koyu gelirse 1 bardak kadar daha kaynar tavuk suyu yada su ekleyip biraz daha kaynatabiliriz.

 Servis kasesine aldığımız çorbamızın üzerine, dilediğimiz kadar salçalı sos döküp sıcak olarak servis edelim.

AFİYET OLSUN...


                                                     Twitter :    Reyhan Ksc

                                                     instagram :  reyhanksc

                                                     facebook:   anne eli gibi

No comments:

Post a Comment