Monday, August 5, 2013

SOSLU BİFTEK - PATATES PÜRESİ - YOĞURTLU ŞEHRİYELİ ÇORBA - ZENCEFİLLİ AYVALI KOMPOSTO



soslu biftek patates puresi yo urtlu sehriyeli corba zencefilli ayvali komposto 1Selam olsun tüm misafirlerime ve blogcanlarıma

Bu gün sizlerle paylaşmak istediklerim başlığı biraz kalabalık etti ama sofralarınız için fikir olması açısından yayınlamak istedim çok lezzetli yemeklerimi:) (kendini beğenmişlik ettim sanırım):))))))

Önce bifteği terbiyelemek için ne lazım onunla başlayalım ben her zaman biftekleri bir gece önceden terbiye eder ertesi gün pişiririm lokum gibi olur tabi bifteklerin de güzel olması önemli eee buda kasabınızın marifetli ellerine kalmış:D

İlk önce 1 adet büyükce soğanı rendeleyip suyunu tülbentten süzüyorum ve içine 1 fincan süt ile 1 fincan zeytinyağı karıştırıp arzu edilen miktarda karabiber ve pulbiber de ekledikten sonra biftekleri içinde güzelce harmanlayıp kapaklı bir kap içerisinde buzdolabında sabaha kadar bekletelim yumuşacık olsun.

Sonra sabah bir tencereye alıp önce harlı ateşte bir altüst ettikten sonra ateşi iyice kısıp pişmeye bırakalım ayrı bir yerde 3 adet domatesi rendeleyip içine bir kaşık domates ve biber salçası karışımını karıştıralım, kekik, karabiber,pulbiber,1 diş sarımsak (rendelenmiş),1 çay kaşığı şeker,1 tatlı kaşığı unu da ilave edip iyice karışmasını sağlayalım etlerimiz suyunu tamamen çektikten sonra çatalla pişme durumuna bakalım eğer biraz daha pişmesi gerekiyorsa o zaman 1 çay bardağı kaynar su ekleyelim yine kısık ateşte suyunu çekmesini bekleyelim ardından etleri alt üst ederek hafifce kızarmalarını sağlayalım ve sosu etlerin üzerine döküp kısık ateşte pişirmeye devam edelim domateslerin sulu olmaması halinde 1 çay bardağı kaynar su da bu aşamada eklenebilir 5 dakika sonra da artık yeteri kadar tuz ilave edilerek iyice pişip sosunu çekmesi beklenir sonra servise hazırdır afiyetle patates püresi ve pilav eşliğinde yenir:)



soslu biftek patates puresi yo urtlu sehriyeli corba zencefilli ayvali komposto 2Gelelim çorbamıza

İlk olarak tencereye 3 bardak kaynar su veya varsa et suyu koyulup içine de 1 küçük çay bardağı arpa şehriye katılır şehriyeer pişinceye kadar arasıra karıştırmak suretiyle kaynatılır sonra bir başka kabın içinde 1 yumurta,3-4 kaşık süzme yoğurt,1 kaşık un 1 bardak suyla çırparak pürüzsüz hale getirilir pişen şehriyelerin içine eklenir ardından 1 tatlı kaşığı tuz ve 1 yemek kaşığı (silme) kuru nane ilave edilerek çorbanın yapımı tamamlanır kıvamını da almışsa leziz çorbanız servise hazır hale geldi demektir afiyet olsun:)



soslu biftek patates puresi yo urtlu sehriyeli corba zencefilli ayvali komposto 3Ben bu yemekleri hazırladığım gün pilav pişirmek istemedim kelebek makarnayı sade (tereyağlı) olarak pişirdim servis ederken de büyük tabak tercih edip ortasına bir kasede yoğurt koydum isteyen tabağına aldığı makarnanın üzerine yoğurt ekleyip öyle yedi isteyen sade yedi

Yanında da bol nane ve göbek marul olan salata tabağı hazırladım sağlıklı olsun diye:D



soslu biftek patates puresi yo urtlu sehriyeli corba zencefilli ayvali komposto 4Veeee son olarak da evdeki ayvaları ve elmaları küçük küçük doğrayıp içine misket büyüklüğünde taze zencefili incecik doğrayıp onuda kattım birde 4-5 tane hibiskus atıp bir tencere kaynar suyun içine katıp kaynattım 10 dakika kaynadıktan sonra yeterli miktarda şeker ilavesiyle tatlandırıp 10 dakika daha kaynatarak ocaktan aldım soğuyunca da buzdolabına alıp iyice soğuyunca servis ettim zencefil çok güzel bir lezzet vermişti ve hibiskus da rengine güzellik katarken hafif bir mayhoşluk katmıştı tavsiye ederim çok da faydalı bitkiler bunlar şifa olsun yapanlara

NOT: şeker katmak istemeyenler için bir önerim var evde süzme balınız varsa kompostonuz piştikten ve ılık hale geldikten sonra 2 bardak suyundan alıp içine bal karıştırarak erimesini sağlayın ve kompostoya karıştırıp için tamamen doğal ne dersiniz???







No comments:

Post a Comment