Monday, August 5, 2013

Çat Kapı Misafir ve Kremalı Karnabahar Çorbası


© 2005-2006; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.

cat kapi misafir ve kremali karnabahar corbasi 1

İki gün önce kapı çaldı kapıdan şöyle bir uğramak isteyen bir misafirimiz geldi. Ben de o sırada mutfakta değişik bir şeyler denemeye karar vermiştim. Yemeği seçtim ama hem ilginç hem de risksiz bir çorba tarifi henüz bulamamıştım. Buzdolabına baktım karnabahar var; Williams-Sonoma'ya yazıp aratınca bu çorbayı buldum. Tarif de güzel ve kolay görünüyordu. Misafirimizi de gitmekten vazgeçirip annemle küçük bir sofra hazırladık ve ilk defa yaptığımız şeyleri denetip gözlerinin içine bakarak "Nasıl olmuş???" sorularımla biraz işkence yaptık ama herkes hayatta olduğuna göre demekki doğruyu söylemiş...


  • Kremalı Karnabahar Çorbası

  • Piliç Allegrem ve Tagliatelle


  • Gül Baklava

    4 Kişilik

    Malzemeler;


  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı


  • 2 bardak ince ince kıyılmış pırasa (sadece beyaz yerleri)


  • 2 baş karnabahar (iri küpler halinde doğranmış)


  • 3 su bardağı tavuk suyu


  • 1 defne yaprağı (ben evde olmadığı için koymadım)


  • 1/4 çay kaşığı kişniş


  • 3 su bardağı krema (ben sadece 1 bardak koydum)


  • Tuz, çekilmiş beyaz biber

    Hazırlanışı;

    1. Zeytinyağında ince kıyılmış pırasaları 5 dk. kavurun.

    2. Karnabaharları ekleyin ve 5 dk. daha kavurun.


    3. Tavuk suyu, krema, defne yaprağını da ekleyip 45 dk. kaynatın.


    4. 45 dk. sonra defne yaprağını alın.


    5. Çorbayı el blenderı veya robotta püre yapın.


    6. İnce bir elekten geçirin (çünkü karnabar taneleri çekilmesine rağmen tam olarak kaybolmuyor).


    7. Tuz ve beyaz biberle tatlandırın.


    8. Eğer isterseniz servis yaparken üzerine doğranmış frenksoğanı serpebilirsiniz. Ben pul biber ve kızarmış ekmek kullandım.







No comments:

Post a Comment