Thursday, August 22, 2013

SEBZELİ TAVUK SUYU ÇORBA



sebzeli tavuk suyu corba 1



Tavuk yemeklerinin her türlüsünü çok seven ve dolayısı ile sıcacık bir kase tavuk suyu çorbasına da bayılan birisi olarak, ilk defa bana göre farklı bir tavuk suyu çorba denedim..

Klasik her zaman yaptığım, yoğurtlu kremalı soslu yerine, bu sefer sade suyuna sebzeler ekledim ama süper oldu yine..

Malzemeler:




  • 1 adet tavuk göğsü ya da but


  • 5 su bardağı su


  • 1 çay bardağı haşlanmış patates


  • 1 çay bardağı haşlanmış havuç


  • 1 çay bardağı haşlanmış bezelye


  • 1 fincan kadar tel şehriye


  • Tuz, karabiber



Ben, herzaman hazır karışık garnitür bulundururum evde, sebzeleri de onlardan kullandım..Sebze miktarları fazla geldiyse azaltabilirsiniz.



Yapılışı;



----Tavuk göğsünü 5 bardak suda iyice haşlayın.



----Piştiğinden emin olduktan sonra, tavuk etlerini kenara alıp küp küp doğrayın.



----Tavuk suyunu süzgeçten geçirin ki, minik tavuk parçaları vs. kalmasın.



----Tavuk suyunu tencereye alın. Tel şehriyeyi ekleyin. 15 dk.tel şehriyeler yumuşayıncaya kadar pişirin.



----Daha sonra tavuk etlerini ve sebzeleri de ekleyin. 5 dk hep birlikte kaynatın.



----Tuz ve karabiber ekleyerek servis yapın..



**** Sebzeleri taze olarak kullanacaksanız, önceden küp küp doğrayıp 10 dk. kadar haşlayın..



***Bu çorbada ekstradan yağ kullanmadım çünkü tavuğun kendi yağı yeterli oluyor..



No comments:

Post a Comment