Thursday, August 22, 2013

KARALAHANA ÇORBASI



karalahana corbasi 1


Karadenizin en meshur çorbalarından biridir karalahana.Yanında yine karadenizin meshur mısır ekmeğiyle mükemmel bi uyum sağlar.Bende düşündüm ki karadenizli bi blogcu olarak karalahana çorbası tarifi yayınlamazsam olmaz:))Ben malzemeyi göz kararı kullandım ama size lezzet dergisinden daha önceden denediğim ve tutan bi tarif veriyorum.Bende ilk çorbamı bu tarifle yapmıstım..

MALZEMELER:

Yarım demet karalahana

1 sogan

2 yemek kasığı mısır yarması

1 yemek kasığı tuz

1 yemek kasığı tereyag

3 yemek kasığı mısır unu

yarım su bardagı haslanmıs kuru fasulye

HAZIRLANISI:

Karalahanayı bol suyla yıkayıp suyunu süzdürün.İnce doğrayın.Mısır yarmalarını tencereye alın.Üzerini geçecek kadar su ekleyip kaynatın.Üzerinde biriken köpükleri alıp,sırasıyla karalahana,ince dogranmıs sogan ve haslanmıs fasulyeleri ilave edin.Biraz su ekleyin.Tuz ve tereyağını ilave edip mısır ununuda ekleyip iyice karıstırın.Yumusak bi kıvama gelene kadar pişirin.Sıcak servis edin..

No comments:

Post a Comment