Thursday, August 8, 2013

Ezogelin Çorba



ezogelin corba 1






* 1 su bardağı kırmızı mercimek,


*2 çorba kaşığı ince bulgur,


*1 çorba kaşığı pirinç,


*1 adet ince doğranmış kuru soğan,


*2 diş incecik kıyılmış sarımsak,


*1 çorba kaşığı biber salçası,


*1 çorba kaşığı domates salçası,


*2 tatlı kaşığı kuru nane,


*karabiber,tuz,


*kırmızıbiber,


*arzu edilirse yarım limon suyu.






Bir miktar zeytinyağda ince doğranmış soğan ve sarımsaklar şöyle biraz kavrulur,sonra baharatlar hariç diğer malzemeler eklenerek 3-4 dakika iyice kavrulur.






8-9 bardak kadar etsuyu ,tavuksuyu ya da bulyonla karışık sıcak su ilave edilerek ,


mercimekler iyice helmelenene kadar pişirilir.


Ben yine düdüklüyü tercih ediyorum,düdük çıktıktan sonra 10 dakika daha pişirip kapatıyorum.






Ezogelin çorbasını keşfettikten ve bu ayarı tutturduktan sonra en sevdiğim çorbamız oldu.






Bazen içine küçük köfteler de ilave ediyorum o da ayrı bir lezzet oluyor.


Sıcak sıcak içelim..Çorba iyidir ,sabahları bile bayılırım ben çorba içmeye.






                                                        AFİYET OLSUN


No comments:

Post a Comment