Monday, August 5, 2013

et suyuna yoğurt çorbası






denemek isteyenlere nefis bir çorba tarifi bırakıp hemen kaçıcam zamandan tasarruf etmek isteyenler için harika bir tarif deneyin derim,bu arada yorgunum,yorgunum,çok yorgunum...köklü temizlik yapıyorum ve furkan mertle ne kadar zor tahmin edersiniz...işten fazla onun peşinde koşturmak yoruyor insanı...

malzemelerimiz

2 su bardağı yoğurt

1 yumurta

2 yemek kaşığından biraz az un 1,5 diyelim

1 tane et bulyon yada haşlanmış et suyu

1 kahve fincanı pirinç

1 su bardağı önceden haşlanmış nohut

yağ,bir tutam nane biraz tuz

ben tencereye et suyunu koyup üzerine biraz su koyuyorum ve yıkanmış pirinçleri içine atıp kaynatıyorum,o kaynarken bir taraftada yoğurt un ve yumurtayı çırpıyorum kaynamış sudan kepçeyle alıp yavaş yavaş yoğurtlu karışıma döküp ılıtıyorum,sonrada karışımı tencereye döküp kaynayana kadar sürekli karıştırıyorum kaynayınca üzerine haşlanmış nohutu ilave edip yağ ve nane yapıp döküyorum çorbamız hazır oluyor,aslında annemler yoğurt çorbasını soğuktan yapıp kaynayana kadar karıştırırlar ben başında beklemeyi sevmediğim için böyle yapıyorum diğer tarafta başka yemek yapmayada fırsat kalıyor böylece sevgiler herkese

No comments:

Post a Comment