Wednesday, August 21, 2013

BALIK ÇORBASI



balik corbasi 1 Balık çorbası aslında çok uzun zamandır denemeyi isteyipte ''acaba yapabilir miyim?Lezzetli olur mu?''düşünceleri içersinde yapmadığım bir çorba idi.Kızım da lokanta yediği günden beri ''anne balık çorbası yapar mısın?''deyip duruyordu ki genelde içinde çilek olan şeyleri isterdi.Geçen gün eşimin aldığı levrekler fazla gelince nette araştırmaya başladım ve üç aşağı beş yukarı tüm tariflerin ortak olduğunu gördüm.Tesadüfe bakın ki balık çorbası için en iyi seçimin Levrek olduğu yazıyordu.E daha ne istiyeyim ben de yapmaya koyuldum.Tadı lokantada yediğimiz çorbayı aratmadı.Hatta eşim ''daha bile güzel olmuş.'' dedi.Ben de içine fazladan sıktığım limona bağladım bunu, balık çorbası limonsuz olmaz deyip bolca sıktım. Sonuçta hem süper lezzetl,hem de bol vitaminli bir çorba çıktı ortaya.Çocuklarım bayıla bayıla içti.İşte bu da herşeye değerdi.

İşte tarfi;






MALZEMELER:


1 tane Levrek,


2 tane orta boy patates,


1 iri boy havuç,


1 orta boy kuru soğan,


1tutam maydanoz,


1 limon,


1,5 yemek kaşığı un.


1 tatlı kaşığı karabiber.


1 tane defne yaprağı(ben de yoktu.)



YAPILIŞI;



Balığı temizleyelim.Kuru soğan,patates ve havucu soyup küp küp doğrayalım.Tencereye malzemeleri maydanozla birlikte koyalım ama maydanozu sonradan çıkaracağımız için doğramadan bütün olarak koyalım.Üstünü 3 parmak geçecek kadar su ekleyelim haşlamaya bırakalım.Kaynamaya başladıktan 5 dk sonra 3 parmak eninde doğradığımız balığı da tenceye ekleyelim.Malzemelerimiz tencerede piştikten sonra maydanozu içinden alalım,balığı da kenara çıkaralım etlerini didelim.Tenceredeki havuç,soğan ve patatesi blendırdan geçirelim.Tekrar ocağa alalım.Eğer suyu yeterli değilse ekleyelim.Küçük bir tavada 2 yemek kaşı tereyağı ile unu kavuralım ve yavaş yavaş kısık ateşte pişmekte olan tencereye ekleyelim.Etlerini küçük parçalara ayırdığımız balığı,tuzu ,karabiberi ve 1 limonun suyunu da tencere ekleyelim.10-15 dk kısık ateşte biraz daha pişirelim.


Servis yaparken tavada sıvı yağ ,nane ve pulbiber kızdıralım ve tabaklara gezdirelim.





NOT1;Ben çorbaya terbiye yapmadım terbiyeli yapanlar da tavsiye etmemişti zaten.Ama böyle gerçekten nefis oldu.Bir de defne yaprağım olmadığı için ben kullanmadım ama siz de varsa sebzeleri haşlarken 1 yaprak eklemenizde fayda var.Daha sonra maydanozlarla birlikte çıkarmayı unutmayın.
NOT2:Çorbada balık kokusu kalıyor mu diye soran arkadaşlar oldu;size şu kadarını söyleyeyim kesinlikle hayır,zaten öyle olsa ben içemezdim ama balığın lezzetini alıyorsunuz.Tadı damakta kalan nefis bir tad.

balik corbasi 2


İşte hayatımda içtiğim en lezzetli çorba...Yapmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.


No comments:

Post a Comment