Tuesday, August 6, 2013

BACAKLI ÇORBA :)





bacakli corba 1



bacakli corba 2



bacakli corba 3


merhaba arkadaşlar sizinle çok sevdiğim bir çorbayı paylaşmak istiyorum ben tokatlıyım annem sivaslı kültürler birbirine yakın olsada biri iç anadolu biri karedeniz bölgesi olduğu için yemekler oldukça değişik bu çorba hangi şehrin bilmiyorum ama bizde bacaklı çorba diye geçer bende çocukluğumdan beri öyle alıştım ismine erişteli yeşil mercimek çorbası demek hem tuhafıma gidiyor hemde uzun geliyor :) o yüzden benim için hala bacaklı çorba gelelim tarifine 4 kişilik çorba için yani tam 4 kase çorba çıkıyor bu tariften malzemeler azınıza gitmesin pişince şiecekler


malzemeler:


1 çay bardağı yeşil mercimek


1çay bardağı erişte 


1 orta boy soğan


1 dolu yemek kaşığı salça


1 yemek kaşığı nane


tuz,su


yapılışı :


ilk önce mercimekleri haşlanmaya koyuyoruz 10-15 dk kadar haşlıyoruz bu süre mercimeğe göre değişiyor diriliğini kaybetmesi gerekiyor  ama fazla pişip dağılmasında su kaynayınca tuzunuda ekleyiyoruz. suyunu mercimekleri baya geçecek kadar koyun eksik gelirse sıcak su ekleyebilirsiniz ben çok minik bir tencerem var onunla yapıyorum tam dolu su koyuyorum genelde yetiyor mercimekler haşlanınca eriştesini ekliyoruz bu arada soğanları minik minik doğrayıp başka bir tavada kavuruyoruz soğanlar diriliğini kaybedince salçamı ekleyip 2 dk da öyle kavurup nanemizi ekleyip altını kapatıyoruz naneler yanmamalı  kendi sıcaklığında bir iki çevirince hemen kavruluyor zaten .bu salçalı sosumuzu çorbamıza ekliyoruz ve bir taşımda böyle kaynatıp altını kapatıyoruz erişteler suyu çekerse sosumuzu eklemeden önce sıcak su ekliyoruz daha sonra sosumuzu ekliyoruz 






No comments:

Post a Comment