Thursday, August 8, 2013

TAVUKLU YOĞURT ÇORBASI..NAM-I DİĞER?



tavuklu yo urt corbasi nam i di er 1


Yalancı işkembe çorbası...

Hayatım bıyunca hiçbir sakatat türünü ağzıma sürmedim,süremem..

İşkebeyi de bilmem,yemem,içmem...

Ama bir kaç blogda gördüğüm bu çorba merak uyandırdı bende...

Acep tadı nasıl olur ki dedim..

Tavuktan işkembe tadı alacak değilim ya..

Denemekten ne çıkar ki dedim ve yaptım...

İyi ki de yapmışım..

Nasıl lezzetli bir çorba...ne de güzel kokuyor..

Eşim ve kızlarım da çok beğendi..

Bence siz de bu soğuk günleri fırsat bilip yapın,için...

MALZEMELER:


  • 1 adet tavuk göğsü

  • 1,5 su bardağı yoğurt

  • 2 yk(tepeleme) un

  • 2 diş sarımsak

  • 1 limon

  • 3 su bardağı tavuk suyu

  • 5 su bardağı su

  • 2 yk sıvıyağ

  • kurunane-pulbiber

  • 2 yk sirke

  • yeteri kadar tuz

YAPILIŞI:


  • Tavuk göğsü haşlanır ve minik minik tiftikliyoruz.

  • tencereye tavuk suyu ve normak suyu ekleyip kaynamaya bırakıyoruz..

  • ayrı bir kapta un,yoğurt,limon suyu,ezilmiş sarımsak ve sirkeyi iyice çırpıyoruz.

  • kaynayan suyla sosumuzu ılıtıp,tencereye aktarıyoruz.

  • kısık ateşte kaynayana kadar karıştırıyoruz ki kesilmesin.

  • kaynayınca tuzunu ekleyip altını kaptıyoruz.

  • küçük bir tavada yağ,nane ve biberi kızdırıp,çorbamızın üzerine gezdiriyoruz..

  • sıcak sıcak servis ediyoruz..

AFİYETLE....

No comments:

Post a Comment