Friday, August 23, 2013

Patates Çorbası Nasıl Yapılır?


Efenim insan yalnızken hep yemek yapası geliyor. Ah bir de yiyen olsa. Ailemden ayrı kaldığım şu günlerde kendimi mutfağa kapattım. Sonra dedim ki arkadaş neden bloga yazmıyosun? Çorba bile yapamayanlar vardır sonuçta. Ivır Zıvır yazan insansın, anlatsana!


Malzemelerimiz:



  1. 3 orta boy patates


  2. 4 su bardağı su


  3. 1 çorba kaşığı un


  4. 1 tatlı kaşığı tereyağ


  5. 1 su bardağı süt


  6. Tuz,pulbiber ve dereotu




patates corbasi nasil yapilir 1

Efenim patateslerin kabuklarını soyup, 4'e falan bölüp 4 su bardağımız su ile kaynatıyoruz. Normal bildiğimiz hani şu bıcak saplayınca parçalanır ya, heh öyle işte. Patateslerimizi blendırdan geçiriyoruz. Ayrı bir yerde de un ve tereyağını kavuruyoruz. Sütümüzü de az az ekledikten hemen sonra patatesleri de ekliyoruz. Tuzunu da ekleyip 5 dakika daha pişiriyoruz. Eğer çok katı ise, suyla sulandırabiliriz. Üzerine de pul biberi ilen dereotu ekledik miydi? Ohh afiyet olsun.


Sonuç: Patatesi seviyorum. Çorbasını da seviyorum. Dereotu sevmeyen olabilir diye tabağa ekliyorum fakat dereotuyla pişince daha bir güzel oluyor. 

No comments:

Post a Comment