Friday, August 23, 2013

KREMALI BROKOLİ ÇORBASI


Tiyatro oyunumuzu cuma günü Trabzon'da büyük bir başarıyla sergiledik.Artık acemiliğimizi de attığımız için daha da iyi bir performans çıkardık.Belediye başkanı adına yardımcısı bize teşekkür plaketi  verdi ve öğretmenlerden böyle bir performans beklemediklerini çok şaşırdıklarını ve mutlu olduklarını söylediler.Tıpkı profesyonel oyuncular gibiydiniz dediler eh bizim de tüm yorgunluğumuz gitti.İnşallah seneye de güzel bir oyunda buluşuruz yine.

  Provalarımızı doğal olarak Trabzonda Hamamizade'de yaptık.Daha önce de hiç kullanılmadığı için epeyce soğuktu ve ben şu an hastayım.Üşütmüş olmalıyım.Bu postu yazarken sıcacık ıhlamurumu da yudumluyorum bir yandan.Hazır hasta olmuşken dedim şöyle içimi ısıtacak,hem lezzetli hem de bol vitaminli bir çorba pişireyim.Ben de hemen kalktım ve kremelı brokoli çorbası yaptım.Böylece brokoli yemeyen çocuklarımız da brokoliyi bilmeden de olsa yesinler.Neden yeşil sorusuna da o çok sevdikleri yeşil mercimekten dedim.E yoksa kızım ağzına bile sürmezdi.Yeşil mercimekli deyince afiyetle yedi.

Gelelim tarifimize;


kremali brokoli corbasi 1


MALZEMELER:


500 gr brokoli,


1 tane kuru soğan,


1 çay bardağı krema,


2 su bardağı et suyu,


tuz,pulbiber.






HAZIRLANIŞI:


Önce brokolileri yıkayıp biraz haşlıyoruz.Blendırdan geçiriyoruz.Ayrı bir tavada yemeklik doğranmış soğanları çok az yağda kavuruyoruz.Bir tencerede brokoli ve soğanları buluşturup tekrardan blendırdan geçiriyoruz.İçine et suyumuzu ve tuzu ekliyoruz ve  kaynayana kadar pişiriyoruz.Bir 5 dakika kısık ateşte kaynattıktan sonra kremamızı da ekleyip 2 -3 dakika daha pişirdikten sonra ocaktan alıyoruz.Üzerine pul biber ekleyip(tabii arzuya göre) servis yapıyoruz.


No comments:

Post a Comment