Monday, August 5, 2013

Ezogelin Çorba


Ramazan geldi hoşgeldi...

Hepimize hayırlı Ramazanlar diliyoruz...



Misafiriniz bol olsun

Sofralarınız bereketli olsun...


ezogelin corba 1ezogelin corba 2

Geçen sene uzunca araştırdım Ezogelin Çorba yı.

Bir çok tarif aldım internetten. Ve tüm tariflerin en iyi püf noktalarını topladım. Ölçüleri az çok artık yılların verdiği tahmin gücüne dayanarak kendime göre oluşturdum zira her tarifte mercimek ve bulgur oranı çok farklıydı bazılarında ise pirinç bile yoktu. Ben hepsinden koydum.

Sonuç mükemmel arkadaşlar ve eşim artık bayılıyor bu çorbaya. Ve artık dışarıda yemek yersek Ezogelin istemiyor ben daha iyi yapıyormuşum , eşim öyle diyor:)

Ramazan ayı geldi.

İftar sofralarımız için güzel , besleyici ve doyurucu bir çorba yayınlayalım dedik.

Resimler çok acele çekildi. Geçen hafta yatılı misafirlerim vardı onlar için yapmıştım. Ve iki arada çektim hızlıca, oğluşum bir yandan. Hava kapalı ışık yeterli değil oda oda dolaştım .Arkadaşlarım artık şikayetlerimden kurtulmak için aralarında toplayıp bana dijital foto mak. Alacaklar galiba:) Bu fotolar en iyileri üstelik:)))



Neyse siz fotolara bakmayın tarife bakın:)

ÖZEL NOT; BU TARİFE GELEN YORUMLARDA ÖLÇÜLERİN FAZLA GELMESİYDİ.

BUNA İSTİNADEN İLK KEZ ÇORBA YAPACAK ARKADASLARIMIZ İÇİN ÖLÇÜLERİ AZA İNDİRİP YENİDEN YAZIYORUM.AMA TARİFİN ORJİNAL ÖLÇÜLERİNİ DE ASAGIDA BIRAKIYORUM.MİSAFİRİNİZ GELECEKSE ÖLÇÜNÜZ ÇOK OLSUN DERSENİZ ORJİNAL TARİFİ KULLANABİLİRSİNİZ.

YOK BİZ KUCUK AİLEYİZ AZ OLSUN DERSENİZ DE YENİ OLCULERİ KULLANABİLİRSİNİZ.AYRICA BU YENİ ÖLÇÜLERİ DE BU KONUYA BAGLANTILI OLARAK BİR YAZIMDA BELİRTMİŞTİM...
Fincan; Türk Kahve Fincanı ölçüsüdür

Et suyu; Dana Bulyon & Kırmızı Et suyudur

Salça; Ben hep ev yapımı salça kullanırım hem domates hem de biber salçası, o yüzden hiç salça türü belirtmek aklıma gelmedi bugüne kadar.

Ama yorumlardan anlıyorum ki belirtmekte fayda var.

Domates ve biber salçası karışık olursa güzel olur.Hele de ev yapımı olursa!

Hazır salcalarda belki oran arttırılabilir zira tadı ve rengi daha açık oluyor sanırım.


Malzemeler ( AZ ÖLÇÜ MİKTARI )
8 – 10 su bardağı et suyu

Yarım su bardağı kırmızı mercimek

Yarım kahve fincanı pirinç

Yarım fincan ince bulgur

2 çorba kasığı salça

1 büyük kuru soğan

1 çorba kaşığı un

Sıvı yağ

Karabiber, tuz – Arzu ederseniz biraz kırmızı biber yada pul biber

2 Çorba kaşığı kadar kuru nane ve az kekik

ORJİNAL İLK TARİF ÖLÇÜLERİ;

MİSAFİRLİ GRUPLARINIZ İÇİN DAHA UYGUN...
Malzemeler
8 – 10 su bardağı et suyu

2 Su bardağı kırmızı mercimek

1 fincan pirinç

1 fincan ince bulgur

3 çorba kasığı salça

2 baş soğan

2 çorba kaşığı un

Sıvı yağ

Karabiber, tuz – Arzu ederseniz biraz kırmızı biber yada pul biber

3 Çorba kaşığı kadar kuru nane

Yapılışı

· Tencerede sıvı yağ ile soğanı kavurun

· 2 çorba kaşığı unu da tencereye koyun, iyice karıştırarak hafifçe pembeleşmesini sağlayın

· 8 bardak et suyunu veya kemik suyunu tencereyi karıştırarak yedirin

· Kaynayana kadar karıştırın

· Temizlenip yıkanmış kırmızı mercimekle pirinci ve bulguru da atın

· Sulandırdığınız üç kaşık salçayı da koyup karıştırın, mercimekle pirinçler patlayana kadar kısık ateşte pişirin

· Bol kuru naneyi tencereye serperek karıştırın ve servis yapın.

Afiyet Olsun,

Figen

Notlarım:

Bu çorbayı yaparken sık sık karıştırın ziraa bakliyatlar dibe çöküp yapışıyor. Özellikle bu ölçüler ile yapacaksanız.Yeterince yoğun oluyor çünkü. Ve baktınız malzeme şiştikçe su yeterli değil , sıcak su eklemeye devam edebilirsiniz. Ben genelde ekliyorum. Çünkü çorba bekledikçe de şişmeye devam ediyor.


No comments:

Post a Comment