Wednesday, December 11, 2013

SEBZELİ HAMSİ ÇORBASI



sebzeli hamsi corbasi 1


sebzeli hamsi corbasi 2Sevgili izleyenlerim,ziyaretçilerim sevgi ve selamlarımla merhabalar:)



Hani hamsili ekmek yaparken birazını sürpriz bir tarif için ayırdım demiştim ya.İşte o sürpriz tarif hamsi çorbasıydı:) Hamsi severler farklı bir lezzette çorba denemek isterseniz,mevsimi bitmeden bu çorbayı deneyin derim.Aslında ana yemek etiketine mi yazsam diye de düşündüm.İçinde sebzesi balığı pirinci her bir vitamini var.



ADI SİZCE HANGİSİ OLSUN:Hazırladığım tariflerim,annem usulu veya benim usulümle hazırlıyor isem,yani bir kitaptan yapmıyor isem tarifleri yazarken başlığı epey düşünüyorum.Ne yazsam diye bu tarifte de öyle oldu.


Başlığa hamsi paça mı? Sebzeli hamsi çorbası mı?  Yazsam diye az düşünmedim:)Sizce hangisi olsun. Çoğunluk ne derse başlığa onu yazıcam,azınlıkta olanlar nolur lütfen üzülmesinler.


14.Mart.2012 - ŞU AN SAAT: 00 

Çoğunluk itibari ile Çorbamızın adı;Sebzeli Hamsi Çorbası olarak.Sevalcelezzetler'in literatür'lerine geçmiştir:)

Arkadaşlar ilginiz ve değerli yorumlarınız için,her birinize ayrı ayrı çokk teşekkür ediyorum.


MALZEMELER:




1 Orta boy soğan

1 Orta boy havuç

1 Orta boy patates

2 Diş sarımsak

3-4 Adet sivri biber

200gr. 2o - 25 Adet ayıklanmış kılçığı çıkarılmış hamsi balığı

Yarım çay bardağından biraz fazla dolmalık pirinç

1 Yemek kaşığı zeytinyağı

2 Adet defne yaprağı

6 Su bardağı su

ince kıyılmış maydanoz

Tuz


sebzeli hamsi corbasi 3
SOSU:

2 Diş sarımsak

1 Adet limonun suyu

1 Yemek kaşığı sirke

HAZIRLANIŞI:

Kılçıklarını çıkararak temizleyip,yıkadığınız hamsileri süzgeçe alın.(suları iyice süzülsün)

Soğanı soyup yemeklik küçük küçük doğrayın.Sarımsakları soyup ince ince kıyın.

Patates ve havucun kabuklarını sebze soyucuyla soyarak,tavla zarı formunda küçük küçük doğrayın.

Biberlerin tohumlarını temizleyip ince ince doğrayın.



Suları süzülen hamsileri küçük küçük doğrayın.Büyüklüğüne göre 3 çe veya 4 de bölerek.


Tencereye zeytinyağını doğradığınız soğan sarımsak ve havucu alarak 2 dakika kadar soteleyin..


Patates,biber hamsi ve defne yapraklarını ilave ederek 2 dakika kadar daha soteleyin.


Soteleme işlemi bitince üzerine suyunu ve tuzunu ilave ederek kaynamaya bırakın


Kaynamaya başlayınca pirinci ilave ederek 10 - 15 dakika arası kaynatıp,ocağı söndürün.Karabiberini serpin.




Sos yapmanız şart değil.Ben hamsinin baygın tadını alsın diye sevalce düşünerek hazırladım.Ama bana göre paça tadı vererek lezzeti yüzde 90 arttırdı.


SOS,için bir kaseye sarımsağı rendenin ince tarafıyla rendeleyin.(veya dövün)Limon suyu ve sirkeyi de ilave edip,çatalla çırparak çorbaya ekleyin.Doğradığınız maydanozları da ilave ederek karıştırın.


Afiyet olsun...






No comments:

Post a Comment