Tuesday, December 24, 2013

KELLE PAÇA ÇORBASI TARİFİ





kelle paca corbasi tarifi 1


ALLAH DOSTLARINA YAPILAN İKRAMIN DEĞERİ


Bir mescitte zengin adamla, derviş namaz kılıyorlardı.Birbirlerine o kadar yakındılarki ne okusalar, ne dua etseler duyuluyordu.Derviş namazını bitirdi ve duaya başladı.Allahım bu gün beni şu, şu yemek ve tatlılarla rızıklandır dedi. 

Zengin dervişin duasını duyunca, benden para vermemi istiyor.  Böyle diyeceğine gelip benden istese verirdim, ama şimdi vermem der. O bunları düşünürken derviş bir köşeye çekilip uyur. Az sonra elinde tepsi ile bir adam gelir. Doğru uyuyan dervişin yanına yaklaşır ve uyandırdı. Elindeki tepsiyi ona verdi. Derviş tepsinin üzerini açtı. 

Tepside, az önce duada istediği yiyecekler vardı. Zengin geriden geriye bu hadiseyi takip ediyordu.Derviş doyuncaya kadar yedi. Bir miktar yiyecek kalmıştı. Tepsiyle beraber onu getiren adama verdi. Üzerini örtüyle örttü. Bir kenara çekildi. Bu duruma hayret eden zengin kişi, merakla yemekleri getiren adama yaklaştı. 

Kardeş sen kimlerdensin. Ben hamallık yapan birisiyim. Bu adamı tanıyormusun? Hayır o zaman neden bu yemekleri getirdin. Bakın anlatayım. Ben hamallık yapıyorum bu gün işlerim güzeldi eve yiyecek bir şeyler aldım. Hanımım pişirdi, o yemek yaparken ben uyumuşum. Rüyamda Rasülüllah s.a.v. bana dedi filanca mescitte derviş var, onun canı sizin evdeki yemekleri istedi.

Ona bu yemekleri götür, yiyebildiği kadar yesin. Kalanını da siz yeyin. Allah size bereket verir. Bunu yaparsan senin cennete girmene ben kefil olurum. Uyanır uyanmaz hemen tepsiyi buraya getirdim. Gerisini siz de gördünüz. Bu vaziyet karşısında adeta hayretler içinde kalan zengin sordu. Bu yemekler için ne kadar masraf ettin, ben sana onun 10 mislini vereyim der.

Bana kazandığın sevapların bir kısmını ver. Adam hayır der. 

Zengin 20 milini vereyim der. Adam hayır der.

Peki 50 mislini vereyim der. Adam gene hayır der.

 Boşuna uğraşma

( Ne verirsen ver yine vermem. Bunun karşılığında Hz. Rasûlallah benim Cennete girmeme kefil oldu. Bütün dünyayı versen yine vermem. Eğer senin bu sevaptan nasibin olsaydı, bu iş sana nasip olurdu. Baksana, yanyana namaz kılmışsınız ama senin paran nasip olmamış.)



Zengin adam, kalbinden geçirdiklerine de, yardım etmediğine de bin pişman olarak mescidden çıktı, gitti.


.........................................................................................................................................

HAYIRLI GÜNLER

CUMANIZ MÜBAREK OLSUN:)))

Lezzetli kaseniz geldi. Nasılsınız?????

Soğuk Antalyamdan merhabalar. Kıssadan hisse her zaman harika, okudukça sizlerle paylaşmak istiyorum. İnşAllah sizleri sıkmıyorumdur olumlu yorumlarınıza canı gönülden teşekkür ederim.

Bu gün sizlerle soğukta güzel gidecek bir lezzet kelle paça tarifi paylaşacağım.  Bizim evde çok pişmezdi onun için bu lezzete yabancıydım. Evlendiğimde  eşimin sayesinde kelle paça, işkembe, kelle tandır sever oldum.  Zamanla yapa yapa ustası oldum. Şimdi evde kiler ne zaman yapacaksın diyorlar.

Dün gittim kasabımdan aldım her yerden almam, sadece senelerin kasabı ışıklar kasabından alırım. Güzelce yıkayıp temizleyip  yaptım. İçine biraz ette koydum, çünki kellelerde çok et olmuyor, yaptığıma deysin diye. Püfleriyle beraber tarif edelim.

İstek üzerine yapılan, kış olması sebebi ile özlenen lezzet. Akşama doğru  güneş ters olunca resimler güzel olmadı :((( Pişirebilirseniz evde yapın derim neden diyeceksiniz az sonra nedenini söylicem tarifi okuyun derim:)))





kelle paca corbasi tarifi 2



Haydi beyler bayanlar 

Pamuk eller mutfağa kelle paça tarifi için buyurun canlarım:)

MALZEMELERİ

 1 Adet kelle ( keçi, kuzu farketmez isteğe bağlı )

 500 gr. et

 4 Adet paça ( isteğe bağlı)




TERBİYESİ İÇİN

 3 Yemek kaşığı un

 1 Yumurta

 2 limon suyu

 1 Su bardağı su




Ayrıca piştikten sonra serviste

 4 Diş sarımsak

 1 Çay bardağı üzüm sirkesi

 İsteğe bağlı limon takviyesi ve pul biber




 YAPILIŞI

 1) Öncelikle kelle paça tariflerini okudum hiç bir tarifte şimdi söyleyeceklerim yazmıyor.

Püf noktası: Kasabınızdan kelle alırken burun kısmını resimdeki gibi kestirin neden?????

Kesilen burunu bıçakla oyun resimdeki gibi, orayı iyi temizleyin sümüklerini çıkarın. Burunla kafa arasında kurtlar olma ihtimali yüksek  onun için burnunu mermere bir kaç sefer vurun, bu işlemi yaptıktan sonra suya ıslayın biraz suda bekletin,kelleye yapışan kıllar suyun yüzeyine çıkması için. Sonra güzelce yıkayın. Bu bilgiyi bilmeyenlerle paylaşmak istedim.:)))

 

2) Evet şimdi yıkanan kelle  paçalar ve etleri düdüklüye koyun üzerleri basıncaya kadar su koyun kaynasın üzerine gelen köpükleri alın ve düdüklünün kapağını kapayın. Bir buçuk saat kaynasın ve düdüklüyü hemen açmayın biraz dursun. Şimdi açın eti kontrol edin pişmişse soğuması için geniş bir kaba koyun soğusun etlerini alın. Burda dilinin derisini soyun bide yanlarda beyaz derili yeri soyun,  bütün etleri kuşbaşı doğrayın yada benim gibi didin:)))

 3) Tencereye kellenin suyunu süzerek koyun kaynasın. Şimdi terbiyesi için unu ve suyu bir kaba alalım çırpma teli ile çırpalım içine yumurtayı ekleyelim çırpalım şimdi limonları sıkalım çırpalım ve kelle suyundan biraz koyup karıştıralım terbiyeyi karıştırarak kelle suyuna koyalım kaynasın tuzunu koyalım sırada ayıkladığımız etleri koyalım bir taşım kaynasın altını kapatalım.

 4) Şimdi sarımsakları ezelim sirkeyle karıştıralım. Servis yaparken isteyen koyabilir ve üzerine isterseniz yağ gezdirin pul biber koyabilirsiniz. Ellerinize sağlık harika bir çorba oldu mmmmmmmm mis gibi koktu:)

Not: Kelleyi yıkamadan önce burnunu temizleme ayrıntısına girdim nasıl yazasrım diye düşündüm başka kelime bulamadım. Bu böyle yapılıyor, sizler  nasıl anlatmamı isterdiniz yazın canlarım benim tariflerdeki titiziğimi sizler biliyorsunuz :)))

Not: İşletmelerde çok yapılınca terbiyesi ve etleri servis yaparken koyuyorlar bizimki çok olmadığı için baştan tencerede buluşturduk:)

Güzel gönüllü arkadaşımız Kardeşler Nikahşekeri bloğun'nun çekilişi var Tıktık:)

Bir çekiliş daha var arkadaşımın ellerine sağlık çok güzel saat Tıktık:)

Bir tane daha var güzel gönüllü sevgimden  Tıktık:)))





kelle paca corbasi tarifi 3


AFİYET OLSUN:)))

Günün sözü

Allah kimseyi başkalarının acılarından

Mutlu olmaya çalışanlar kadar

Aciz etmesin.....Amin:)

Hepinize mutlu hafta sonları .....:)))


No comments:

Post a Comment