Wednesday, December 11, 2013

MERCİMEK ÇORBASI


mercimek corbasi 1 Havalar serinledi,açlık bir taraftan iftar sofralarının vazgeçilmezi mercimek çorbası, çok bilinen bir çorba olmasına rağmen yinede tarifini koyuyorum yapanlara kolay gelsin...


MALZEMELER:


1 bardak kırmızı mercimek


1 tane rendelenmiş havuç


1 tane rendelenmiş küçük patates


1 tane küçük soğan (ben soyup bütün atıyorum tencereye sonra tamamını çıkarıyorum)


6-7 bardak su


tuz


2 kaşık un


tereyağ


YAPILIŞI:


Tüm malzemeyi yıkayıp hazırlayıp düdüklü tencereye koyuyorum 5 -6 dakika kadar pişirip altını kapatıyorum.El blendırıyla çorbayı karıştırıyorum.Diğer tarafta ayrı bir tavada 2-3 kaşık tereyağda 2 kaşık unu kavurup çorbaya katıp bir taşım daha kaynatıp servis yapıyorum.AFİYET OLSUUUNNNNN.........


No comments:

Post a Comment