Thursday, December 26, 2013

SÜTLÜ KARNABAHAR ÇORBASI


sutlu karnabahar corbasi 1


Herkese merhabalar, bugün Fethiyemizin büyük pazarıydı.Hemen hemen hergün pazar kuruluyor burada. Hava da o kadar güzeldi ki vurdum kendim pazar yollarına.


Deniz kenarından boylu boyunca uzanan dağları seyrederek vardım pazara. Allah'ım dedim bu ne hava böyle bu mevsimde, sanki yazdan kalma. Şuna kanaat getirdim arkadaşlar gezmek için Fethiye'ye gelmek isteteyenler yazın değil sonbahar veya kışın gelsinler. Çünkü dışarıda dolaşmak için sonbahar ve kış çok daha güzel. Hava ılıcık, pırıl pırıl sizi yakmayan içinizi aydınlatan bir güneş. Ayrıca yazın o kalabalıklaşan nüfusu, curcunası yok.Heryer daha sakin, kendi halinde ve huzurlu.



Neyse pazarda dolaştım ve kendimi zor tuttum birşeyler almamak için. Çünkü ne zaman çıksam herşeyi tazecik görüyorum ve canım bütün sebze ve meyvelerden almak istiyor.Oysa zaten evde dolapta varken. Bu sefer kendime hakim oldum ve cazibesine hiçbir zaman dayanamadığım çıtır çıtır simitlerden alarak döndüm eve.



Bizim evde çorba hiç eksik olmaz. Muhakkak her zaman bir çeşidini yapar, yemeğe başlarken içiririm herkese bir kase. Fakat farkettim ki ne zamandır bir çorba tarifi vermemişim sizlere.



Nedenini de havaların güzelliğine bağlıyorum.Çünkü havalar tam kış havası değil ki şöyle üşüyelim de içimizi ısıtacak bir çorba tarifi vereyim. Tarifler birikiyor ama es geçiyordum.


Nihayet artık bir tane vereyim dedim. Bu çorbayı çok severek yapıyorum çünkü kızıma tavuk çorbası diye yutturup bir güzel karnıbahar yediriyorum. Çünkü tadı aynı kremalı tavuk çorbası gibi oluyor ve hiç anlamıyor. ´Annee bir kepçe daha tavuk çorbası` diye bağırıyor. Sizlerin de evinde kolay kolay karnıbahar yenilmiyorsa denemenizi öneririm.Buyrun paylaşalım:



Malzemeler:



1 adet küçük karnıbahar


2 diş sarımsak


2 bardak süt


2 kaşık un


2 kaşık tereyağ


tuz, karabiber, kimyon


3 bardak su


dilerseniz 1 adet tavuk bulyon



Yapılışı:



Önce arkadaşlar karnıbaharı iyice yumuşayana kadar haşlayın. Sonra ezin.


Ayrı bir tencerede tereyağda unu kavurun, üstüne sütü ekleyin, karıştırın.Daha sonra ezilmiş karnıbaharı,suyu, kıyılmış sarımsağı, tavuk bulyonu ilave edin.Kaynamaya bırakın.


Pişince tuz ve baharatlarını ekleyin. İyice pürüzsüz olması için blendırdan geçirin.


Afiyetler olsun sevgiler...



No comments:

Post a Comment