Monday, December 23, 2013

ŞEHRİYELİ TAVUK ÇORBASI



Tavuk suyuna Çorba Nasıl Yapılır



Tavuk Çorbası Tarifi













sehriyeli tavuk corbasi 1






Geçen haftadan beri çorba tarifi görmekten eminim sıkılmışsınızdır ama bu fotoğrafı çok beğendiğim için paylaşmadan edemedim.

Sonunu bağlamak istediğim bir konu olduğu içinde kıcasa fotoğrafı nasıl çektiğimi yazmak istiyorum.

Evimin en fazla ışık alan yeri olan çocuk odasında her zaman yaptığım gibi önce dolabı rahat çekebilmek için halısını kaldırdım. Sonra pencerenin yanına dolabı çektim.Üzerine beyaz tahtayı ve kenarları boşlukta kaldığı  ve dengede durması için tahtanın altınada kitapları yerleştirdim.

Tripodu hazırlayıp,peçete olarak kullanacağım için elimdeki kumaşlardan birini seçtim.Mutfaktan çorbayı getirip sağımdan,solumdan çekiştiren 3 çocuğa rağmen en iyi fotoğrafı yakalayabilmek içinde farklı ayarlarda en az 30 defa fotoğraf çektim.

Yanii söylemek istediğim şey,bunları yapan tüm arkadaşlarım gibi "emek " verdim.Bu yüzdende

birkaç gün önce  bir blogcudan fotoğrafımla ilgili aldığım bir yorum beni çok üzdü.

Bloğumda doğru tarifler vermek zorundayım.Kimsenin emeği ve malzemesi ziyan olsun istemem ama kimsenin keyfine göre sunum yapıp,fotoğraf çekmek zorunda değilim.

Beğenirsin veya beğenmezsin umrumda değil ama bu sana alaycı bir dille,saygısızca yorum yazma hakkını vermez.Yapacağın tek şey beni listenden çıkarmak ve bir daha bloğuma girmemek olur.

Gece yarıları sayfama girip,fotoğraflarıma baktıktan sonra buna nasıl yorum yazsamda sinirlerini bozsam diye düşünmek seni epey yormuştur  zaten...

Adsız olarak yorum bırakmış olan kişinin kim olduğunu tahmin ediyorum ama emin olmadığım için bloğunun adını vermiyorum.Daha fazlada canımı sıkmadan tarifimi vermek istiyorum.


Tavuk Çorbası Malzemelri



1 adet kemikli ve derili tavuk göğsü

1 çay bardağı arpa şehriye ( miktarı isteğe göre arttırılabilir veya eksiltilebilir )

1 yumurta sarısı

2 yemek kaşığı yoğurt

1 yemek kaşığı un

Tuz,karabiber

Ben derili ve köy tavuğu kullandığım için yağlı oluyor.Bu yüzden yağ kullanmıyorum ama özellikle derisiz yapılacaksa 1 yemek kaşığı tereyağ..


Tavuk suyuna Çorba Yapılışı



Tavuk eti suda haşlanır ve derisi çıkartılıp eti  istenilen büyüklükte didiklenip kenarda bekletilir.

Haşladığımız suda şehriyler yumuşayana kadar pişirildikten sonra etleri ilave edilir.

Yoğurt,yumurta sarısı ,un ve çorbanın suyundan birkaç kaşık alıp çırpılır ve çorbaya yavaş yavaş dökülür.










Birkaç taşım kaynadıktan sonra ocaktan alınıp tuzu serpilir ve karıştırılır.Üzerine karabiberi serpildikten sonra servis edilir.






sehriyeli tavuk corbasi 2






No comments:

Post a Comment