Sunday, December 22, 2013

Kekikli sebze çorbası


kekikli sebze corbasi 1Taze taze yazıyorum.

Bu çorbayı yeni keşfettim. Daha doğrusu, çorbaya taze kekik koyup da pişirmeyi yeni düşünebildim.

Sonuç: Süper!

Aslında tipik bir sebze çorbası. Fotoğraflarda içindekiler niye böyle büyük görünmüş anlamadım, aslında o kadar minicik doğranmışlardı ki.. Hepsi en fazla yeşil bir mercimek büyüklüğündeydi.

İçine salça vs konmadı, taze domatesle yapıldı. Eh, domates ve taze kekik yan yana pişerse nasıl bir koku çıkar tahmin edersiniz.. Ben pişmesini beklerken bile gidip gelip tencereyi kokladım:)

Mimi hanım da bu çorbaya bayıldılar.

Umarım sizlerde beğenirsiniz.

(Fotoğraflardan da anlaşılacağı üzere; artık ben de acemi bir "photoshop"cıyım:))

kekikli sebze corbasi 2

Malzemeler:

4 kişilik


  • 3 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

  • 1 diş sarmısak

  • 1 adet ufak pırasa

  • 1 adet kırmızı, salçalık biber

  • 1 adet havuç

  • 6-8 adet taze fasülye

  • 2 adet olgun domates

  • tuz

  • karabiber

  • 4 dal taze kekik

  • 1 kahve fincanı yasemin pirinci

  • 1 bardak etsuyu

  • 3-4 bardak sıcak sukekikli sebze corbasi 3Yapılışı:




  • Zetinyağını tencereye alın, ince kıydığınız sarmısağı soteleyin. Çok ince (2mm) doğradığınız pırasaları ekleyerek ederek sotlemeye devam edin.

  • Domates haricindeki tüm sebzeleri minicik doğrayın (yeşil mercimek büyüklüğünde), domatesleri rendeleyin. Kekikleri ayıklayın. Hepsini pırasalara ilave edin.

  • Kalan malzemeleri de ilave ederek tuz ve biberle tatlandırın.

  • Kaynadıktan sonra yarım saat saat civarında kısık ateşte pişirin.


Notlar:


  • Bu çorbayı tuzsuz lor veya ricotta peyniri ya da birazcık krema ekleyerek servis yapabilir, incecik kıydığınız taze soğan sapları ile süsleyebilirsiniz.

  • Taze kekiği (vakti biraz geçiyor olsa da ) semt pazarlarında yeşillikçilerden temin edebilirsiniz.

  • Taze kekiğin kullanmadığınız kısmını kurutun, çok daha aromalı bir kuru kekik elde edeceksiniz

  • Taze kekik, girdiği her yemeğe müthiş bir lezzet katıyor ve çorbada harikalar yaratıyor. Sabah kahvaltılarında kabuğu soyulmuş domatesler tuz, sızma zeytinyağı ve bol taze kekikle harika oluyor. (ki şimdi domateslerin artık en lezzetli zamanı)

kekikli sebze corbasi 4

No comments:

Post a Comment