Friday, November 22, 2013

KARNIBAHAR CORBASI


Karnibahar cok fazla kullanmadigim bir sebze. Arada bir kiymali yemegini yapsamda genelde kizartmasini yaparim veya cig olaral dip ile servis yaparim. Gecen gun takip ettigim bloglarin birinde mercimekli bir tarif gordum ve denemek icin Karnibahar aldim. O yan yemek olacagi icin yarisini o tarife kullandim ve diger yarisini da evde olan malzemelerle corba yaptim.  Malum kis geldi havalar sogudu.  Esim corba seviyor, ama oyle cok sulu olmamasi gerekiyor.  Bu corbayi mercimek corbasi sevenlere tavsiye ediyorum cunki icinde mercimek olmadigi halde, mercimek corbasi tadinda oldu.  Uzerine tereyagli salca da guzel gider herhalde.  Bir dahaki sefere!


karnibahar corbasi 1



Yarim karnibahar


1 sari dolmalik biber


3 orta boy havuc


3 corba kasigi un


1/2 su bardagi sivi yag


1 corba kasigi biber salcasi


1 corba kasigi domates salcasi


1 lt su veya et suyu


1 bulyon


Tuz, karabiber, kirmizi biber


  • Karnibahari yikayip kucuk parcalara ayirin

  • Havucu yikayip rendenin buyuk tarafi ile rendeleyin

  • Sari biberi yikayip kucuk dograyin

  • Siviyagi tencereye koyun, unu ekleyin ve un kokusu gidinceye kadar kavurun. Sadece birkac dakika

  • Suyu ve bulyonu ekleyin

  • Diger malzemeleri de ekleyip sebzeler yumusayincaya kadar kaynatin

  • Biraz iliyinca el blenderi ile karistirin. Arzuya gore krema halide veya  biraz puruzlu olabilir

  • Tekrar ocagin uzerine koyun. Koyu ise biraz daha su ekleyin. Baharatlari ekleyip bir iki tasim kaynatin



No comments:

Post a Comment