Tuesday, November 26, 2013

Domates Çorbası


domates corbasi 1


Evde bir sürü yumuşamış domates vardı dün ve ne yapsam diye düşündüm.Menemen mi yapsam yoksa çorba mi derken çorbada karar kıldım.Portakal Ağacı'ndan bulduğum bu güzel tarifi yaptım ben de.



Orjinal tarifi isteyenler için tarif burada ama ben kendi sayfamda da olsun istediğim için kendi yaptığım şekliyle anlatayım.





Malzemeler



5-6 domates



2 kaşık un



2 kaşık sıvıyağ



5 bardak su



2-3diş sarımsak



1 kaşık salça



3 kaşık süt



nane





Önce domatesleri rendeledim.Onu ayrı bir tarafa alıp tencerece sıvıyağda unu kavurdum.Un iyice kavrulduktan sonra domatesleri,salçayı ve sarımsakları ilave ettim.Hepsini bir güzel karıştırdım ve üzerine suyunu da ekleyip kaynayana kadar karıştırmaya devam ettim.Kaynamaya başladıktan sonra sütü kattım ve blenderdan geçirdim.Servis yaparken de üzerine nane serptim.Ortaya da çok enfes bir çorba çıktı.Tuğra'cığım da çok severek yedi.Bu benim ilk domates çorbası yapışım ama oldukça başarılı.Elbette tarifi nerden aldığımda önemli.Teşekkürler Hatice hn.


Yorum yaz


No comments:

Post a Comment