Sunday, November 24, 2013

SEBZELİ SÜZME MERCİMEK ÇORBASI



sebzeli suzme mercimek corbasi 1


İyi akşamlar...

Bugün sabah 08.30da çıktım evdem..kuzularım henüz uyurken...

Belimin çok ağırdığından bahsetmiştim geçen postumda...

Dr.kontrolu,ardından sıkıntılı geçen 20dk.lık emar...

Sonuç:sağlam bir belfıtığı....

İlaçlar,egzersizler,ve''biraz zayıflamalısın''tavsiyesiyle 12.30 gibi evdeydim...

Allah'ım ev ne hale gelmiş...

Çocukların üstü başı darmadağın...

Hayatım bu ne hal? diyebildim sadece soluğum kesildi...

Yok ben hep diyorum benim kocam kız olaydı onu alan yanmıştı:))

Neyse eşim tarafından bir Allah yardımcın olsun tesellisi alıp koyuldum işe...

Tabi ben kapından,baba bacadan..vınnnnn:))

Eh ev işi fıtık filan dinlemez..kolları sıvadım Ya Allah dedim evi kendine getirdim..

İş yemek faslına geldiğinde kolumu kaldıracak halim kalmamıştı..

Ama sıcak bir yemek olmalıydı..en azından bir çorba...dumanı üstünde...

Vurdum düdüklüye çorbamı...ee miss..miss..şifalı...

-1,5 su bard.kırmızı mercimek

-1 büyük havuç

-1 patates

-1 kuru soğan

-2 diş sarımsak

-1 su bard.et suyu

-kekik,pulbiber,kimyon,tuz

-1 yk tereyağ

-4-5 su bard.su

***düdüklüye yıkadığımız mercimegi,rendelenmiş havuç ve patatesi,doğradığımız soğan ve sarımsağı,pulbiber hariç baharatlarını,yağını ve sularını ekliyoruz.ağzını kapatıp,altını açıyoruz.düdüğü ötmeye başlayınca altını kısıp 15dk.kadar pişiriyoruz.altını söndürüp,tenceremizin havasını alıp açıyoruz.başka bir tencerenin ağzına süzgecimizi koyup,çorbamızı süzüyoruz.bu işlemi isterseniz blenderla da yapabilirsiniz ama kıvamı farkediyor sanki..tercih sizin..baharatları tereyağnda tavlayıpta dökebilirsiniz,ben kızlar da yediği için hepsini bir koydum...üzerine tercihe göre pulbiber serpip servis yapabilirsiniz..AFİYETLE..SEVGİLER

No comments:

Post a Comment