Tuesday, November 26, 2013

Düğün Çorbası


dugun corbasi 1Düğün çorbası benim için özel bir çorbadır, çok seviyorum. Ama her zaman yapamıyorum. Her etle yapmadığım için normal etle tadı nasıl olur diye denemek istiyorum. Ben bu çorba için özellikle kuzu gerdan alıyorum.

Malzemeler

200 gr Kuzu Gerdan (ben kasaptan 2 parça alıyorum)

3 çorba kaşığı un

3 çorba kaşığı yoğurt

Yarım Limon Suyu

1 yumurta

Etsuyu

1 çorba kaşığı tereyağ

Kırmızı biber

Tuz

2 diş sarmısak

HAZIRLANIŞI:

Gerdan etlerini düdüklüde iyice haşlayın ve kemiklerinden ayırın. Tencereye etleri ve etsuyunu alın.(Ben haşlarken suyunu biraz fazla koydum çorbanın suyu olarak kullanacağım için.)

Diğer tarafta un, yoğurt, yumurta ve limon suyu ile bir terbiye yapın.

Üzerine soğuk su ilave edin. Bu karışımı tenceredeki etsuyu ile ılındırarak

tencereye ilave edin. Çorba kaynayınca servis tabağına alın ve üzerine

tereyağı ile yakılmış kırmızı biber ilave edin. Arzuya göre sirke, sarmısak ilave

edilerek afiyetle yenir (ben sirke sevmiyorum).


No comments:

Post a Comment