Wednesday, November 27, 2013

Patates Çorbası


Patates Çorbası olarak çok tarif var...

Ben kendime göre böyle bir tarif çıkardım ortaya ve yapıyorum.

Yemekli davetlerde çok şık bir çorba oluyor.

Çocuklarımız için de son derece besleyici hele ki peynir yemeyen çocuklarımıza.

İftar mönülerinize dahil edebileceğiniz bir çorba.


patates corbasi 1 Malzemeler

6 adet iri patates

1 soğan

3-4 Bardak tavuk suyu

Yarım su bardağı Kaşar rendesi

Yarım demet maydanoz

2-3 su bardağı süt

Tuz –karabiber

Sıvı yağ / margarin nasıl kullanıyorsanız

Yapılışı

· Patatesler minik küp halinde kesilir

· Soğanla birlikte kavrulur

· Bir süre kavrulduktan sonra üzerine tavuk su ilave edilir

· Suyu patateslerin pişeceği kadar koyabilirsiniz

· Patatesler pişince 3/1 ini alıp püre yapın ve tekrar tencereye koyun püreyi ve karıştırın

· Üzerine ılık sut ilave edin, kıvamını ayarlayarak süt eklemesi yapın

· Karabiber ve tuz ilave edin

· Ocağı kapatmadan önce kaşar rendesini ve maydanozu ilave edin, bir iki karıştırıp kapatın ocağı.

Afiyet olsun,

Figen

Not:

Aslında tereyağı ile yapılıyor bu tarif tercihe göre zeytinyağı da oluyor. Ben artık zeytinyağı ile yapıyorum


No comments:

Post a Comment